شهید آوینی

 

مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد

مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) شب گذشته در مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد جامع امام علی (ع) با شکوه خاصی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور صدها مسلمان از ملیتهای مختلف تشکیل شده  بود با مولودی خوانی و اشعاری در فضایل امام رضا(ع)  آغاز شد . سپس حجت الاسلام سید عباس قائم مقامی ، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ طی سخنانی به جایگاه و نقش منحصر به فرد هر یک از ائمه در حفظ میراث اسلامی و سنت نبوی اشاره کردند.

وی با یادآوری شرایط ویژه فرهنگی و فکری  زمان  امام رضا (ع) و تاسیس بیت الحکمه در زمان مامون عباسی گفت : اگر چه امام رضا در پذیرش ولایتعهدی به اجبار این منصب را قبول کردند اما در همین شرایط سخت با بهترین تدبیر این تهدید و خطر را به بهترین فرصت و موقعیت برای بسط و ترویج اسلام ناب نبوی بدل ساختند بدین ترتیب که با گذاشتن این شرط که پذیرش ولایتعهدی من منوط به این است که در هیچ عزل و نصبی دخالت نداشته باشم آسیب پذیری خود را در ورود به دستگاه حکومتی به حداقل رسانیده و از سوی دیگر کانون تحولات فکری و فرهنگی و سیاسی امپراطوری اسلامی قرار گرفتند.

 رئیس مرکز اسلامی هامبورگ در پایان اضافه کرد : امام رضا (ع) با ورود مقتدرانه و منطق علمی در محاضرات و مباحثات نخبگان ادیان و برجستگان متکلمین هم با اخلاق و سماحت خود و هم با منطق قوی تمام افراد را به خضوع وا می داشتند و این درس بزرگی است که از پیشاویان دینی میتوانیم بیاموزیم که در سخت ترین شرایط منطق خود را با سعه صدر ابراز داریم. 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo