شهید آوینی

 

ديدار شورايعالى حوزه علميه قم با رهبر معظم انقلاب اسلامى

رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار شورايعالى حوزه، حوزه علميه قم را سرمايه بى‏نظيرى خواندند و افزودند: بايد با ترسيم سند چشم ‏انداز 20 ساله حوزه علميه، از اين سرمايه عظيم در جهت ارتقاء جايگاه اسلام و مسلمين استفاده كرد.

حضرت آيت ‏اللَّه خامنه‏ اى در تبيين اهميت چشم‏انداز حركت حوزه در دو دهه آينده، به نبرد غيرنظامى همه جانبه ليبرال دمكراسى غرب با اسلام و جمهورى اسلامى اشاره كردند و افزودند: مدعيان ليبرال دمكراسى با استفاده از علم و فناورى، سياست، تبليغات و سرنيزه در صدد فتح جهان هستند و مهم‏ترين روشى كه در اين راه مورد استفاده قرار مى‏دهند تئورى‏سازى و مفهوم‏سازى است كه حوزه علميه قم مى‏تواند با اهتمام به نهضت ‏نرم‏افزارى، نظريه ‏پردازى و توليد علم به مقابله با اين سلطه‏طلبى بپردازد.

حضرت آيت‏ اللَّه خامنه ‏اى با اشاره به اينكه جمهورى اسلامى ايران در كانون توجهات سراسر جهان اعم از دوست و دشمن قرار دارد افزودند: كسانى كه براى سلطه بر جهان براى همه ابعاد زندگانى بشر، فكر و ايده مطرح مى‏كنند جمهورى اسلامى را در همه مسائل فكرى، عقيدتى، سياسى، اجتماعى و اخلاقى، هدف قرار داده‏اند كه در مقابله با اين هجوم همه جانبه، روحانيت و حوزه علميه نقشى اساسى بر عهده دارد.

ايشان با تأكيد بر لزوم تمركز شورايعالى حوزه علميه قم بر سياستگذارى افزودند: براى ايفاى نقش عظيم حوزه در روند كلى حركت جمهورى اسلامى ايران، ابتدا بايد جهان را بخوبى شناخت، سپس با ترسيم چشم‏اندازى 20 ساله، اهداف بلند مدت حوزه را مشخص كرد و بعد با سياستگذارى صحيح و دقيق، به برنامه‏ريزى و اجراى روند تحقق اين اهداف پرداخت .

حضرت آيت ‏اللَّه خامنه‏ اى همچنين با تشكر از فعاليتهايى كه براى ارتقاى كمى و كيفى حوزه علميه قم صورت گرفته است افزودند: بايد به كارهاى حوزه بصورت كارى بزرگ و انقلابى نگريست و ضمن استفاده از همه ابزارهاى لازم با همت و پشتكار، اهداف مورد نظر را محقق ساخت.

در اين ديدار آيت‏اللَّه مومن دبير شورايعالى حوزه علميه قم، حجةالاسلام و المسلمين حسينى بوشهرى مدير حوزه علميه قم و حجةالاسلام و المسلمين شرعى مدير حوزه‏هاى علميه خواهران شهرستانها، گزارشى درباره فعاليتهاى انجام شده در زمينه‏ى ارتقاى كمى و كيفى حوزه علميه بيان كردند.

افزايش رشته‏هاى تخصصى، تلاش براى تقويت نهضت نرم‏افزارى و توليد علم، تشكيل دوره‏هاى كوتاه‏مدت 5 ساله، افزايش سطح علمى مدارس علميه مناطق مختلف كشور، گسترش آموزش غيرحضورى طلاب كه به حوزه‏ها دسترسى ندارند، پيگيرى و استمرار طرح هجرت، تقويت كادر آموزشى، برگزارى همايش كتاب سال حوزه - فراهم شدن مقدمات تشكيل انجمن‏هاى علمى و طراحى برنامه بلندمدت حوزه از جمله مواردى بود كه در اين گزارشها مورد اشاره قرار گرفت.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo