شهید آوینی

 

مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) ناشر برتر كتاب سال حوزه شد

انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در ششمین همایش كتاب سال حوزه علمیه قم به عنوان ناشر برگزیده شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس یه نقل از رسا، احمدلو مدیر داخلی انتشارات امام خمینی(ره) در این خصوص اظهار داشت: مركز انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی به لطف خداوند در سال 82 موفقیت چشم‌گیری را شاهد بود. امسال نیز با وجود تمام مشكلات در عرصه بازار نشر و بخصوص كاغذ در شش ماهه ابتدای سال جاری توانست 40 عنوان كتاب را به چاپ برساند و امید است در صورت رفع مشكلات مادی و تأمین بودجه موفقیت سال گذشته مجدداً تكرار شود.
وی ادامه داد: سه اثر از این انتشارات كه برای سومین سال به عنوان ناشر برگزیده حوزه علمیه انتخاب می‌شود، موفق شده است از مجموع 950 اثر رسیده به دبیرخانه این همایش، جزو 29 اثر برگزیده ششمین همایش كتاب سال حوزه قرار گیرد.
احمدلو یكی از عوامل موفقیت‌های این مركز را علمی بودن انتشارات عنوان و تأكید كرد: این انتشارات یك شورای تخصصی كتاب تشكیل داده است كه به عنوان یك فیلتر فوری عمل می‌كند. كلیه آثار رسیده در این شورا كه كمیته‌های تخصصی در زیر مجموعه آن قرار دارد از نظر علمی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند و در مرحله تدوین آثار با توجه به نیازسنجی مخاطب یك قالب‌بندی مناسب برای كتب در نظر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به اینكه از سال آینده این همایش به صورت جهانی برگزار خواهد شد، گفت: این انتشارات از كتب علمی خوبی برخوردار است و آمادگی دارد حتی با تولیدات خارج از كشور رقابت ‌كند.
مدیر داخلی انتشارات امام خمینی(ره) ادامه داد: ناشرین دینی كشور ما نباید نگران كمیت كارها باشند بلكه باید كیفیت را مد نظر قرار دهند و عجله‌ای برای چاپ آثار نداشته باشند تا بتوانند اعتبار بیشتری كسب كنند.
وی در ادامه ورود به عرصه‌های دیگر از جمله كودك و نوجوان را یكی دیگر از ویژگی‌های این مركز دانست و افزود: مركز انتشارات در گذشته تنها كارهای علمی و تخصصی در زمینه علوم انسانی انجام می‌داد ولی امروزه با توجه به توانمندی مركز و اعتماد‌سازی ملی و بین‌المللی تصمیم بر فراگیرتر شدن حوزه مخاطبان شد، از این رو با بكارگیری تیم‌های تخصصی حوزه كودك و نوجوان خود را آغاز كرده‌ایم.
احمدلو با بیان اینكه آثار ارائه شده این مركز به ششمین همایش كتاب سال حوزه در زمینه‌های فلسفه، كلام و عقاید، علوم قرآنی، علوم سیاسی، اخلاق، تاریخ بوده است، تصریح كرد: این مركز با توجه به تلاش‌ها و فعالیت‌ها و رسالت خود توانسته است در دو عرصه‌ حوزه و دانشگاه موفقیت‌های چشم‌گیری داشته باشد، به نحوی كه در دوازدهمین سال كتاب دانشجویی موفق به كسب دو رتبه برتر كتب شود.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo