شهید آوینی
 
 ديدار كارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب اسلامى

حضرت آيت ‏الله خامنه‏اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار كارگزاران حج امسال، حج را يك فرصت استثنايى از نظر زمانى و مكانى براى بازگشت انسان به حقيقت خويش و همچنين ايجاد وحدت بين ملتهاى اسلامى دانستند و با اشاره به تلاش جدى استكبار و در رأس آن امريكا براى ايجاد اختلاف در دنياى اسلام تصريح كردند: در مقطع حساس كنونى، امت اسلامى بايد بسيار هوشيارانه عمل نمايد و با حفظ وحدت و يكپارچگى توطئه‏ها و طرحهاى استكبار را خنثى نمايد.

مقام معظم رهبرى با اشاره به اوضاع عراق بويژه حوادث تلخ و خونين روز گذشته در شهرهاى مقدس كربلا و نجف تصريح كردند: بدون شك پشت اين حوادث دستگاههاى جاسوسى اسرائيل و آمريكا قرار دارند و اين توطئه‏اى براى مشغول كردن مردم عراق و از دست دادن فرصت انتخابات است.

ايشان با تأكيد بر اينكه امريكا و انگليس عليرغم شعارها و اظهارات ظاهرى، خواستار انتخابات واقعى در عراق نمى‏باشند، افزودند: آنها تلاش دارند تا با برگزارى يك انتخابات صورى، عوامل خود را بر سر كار بياورند لذا مردم عراق بايد با هوشيارى كامل عمل نمايند.

حضرت آيت‏الله خامنه‏اى با اشاره به اينكه حوادثى همچون انفجارهاى روز گذشته در نجف و كربلا بايد مسلمانان را متوجه توطئه‏هاى بزرگترى كند؛ اختلاف ميان شيعه و سنى را خواست اصلى امريكا برشمردند و تأكيد كردند: اظهارات برخى دست پروردگان استعمار در عراق طى روزهاى اخير نيز در جهت ايجاد اختلاف ميان شيعه و سنى مى‏باشد اما هوشيارى مسلمانان و مردم عراق آنان را ناكام خواهد گذاشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين با هشدار درخصوص احتمال تلاش براى اجراى توطئه اختلاف در ايام حج، اين ايام را بهترين فرصت براى روشنگرى مسلمانان كشورهاى مختلف و اعلام برائت آنان از استكبار و امريكا ارزيابى و خاطرنشان كردند: امريكا با طرحهاى مختلف از جمله طرح خاورميانه بزرگ، تلاش دارد منافع و ثروتهاى مادى و انسانى اين منطقه را در اختيار خود بگيرد و به يك سلطه و قدرت مطلق تبديل شود.

ايشان امت اسلامى را برخلاف القائات و تبليغات دشمنان، يك پيكره زنده و توانمند توصيف و تأكيد كردند: اقدامات و توطئه‏هاى مختلف استكبار بايد انگيزه حركت و تحرك بيشتر مسلمانان شود و امت اسلامى نشان داده كه هرگاه اراده كند، هيچ قدرتى توانايى مقابله با آن را ندارد.

حضرت آيت‏الله خامنه‏اى، زائران بيت‏الله الحرام را به بهره‏گيرى كامل معنوى از فرصت مغتنم حج جهت توجه به خدا و در سايه آن توجه به حقيقت خويش توصيه و خاطرنشان كردند: در حج علاوه بر انجام مناسك بايد ادب حج نيز كه عبارت از خضوع، ذكر، تضرع، مدارا، محبت و برادرى است، رعايت شود تا توشه معنوى كاملى از اين سفر براى دوران زندگى بدست آيد.

مقام معظم رهبرى همچنين با قدردانى از قرار گرفتن قرآن بعنوان محور تبليغات حج امسال افزودند: بايد در همه احوال بويژه در اين فرصت زمانى از قرآن بهره گرفت زيرا قرآن كليد موفقيت مسلمانان است و بايد محور حركت و تلاش آنان قرار گيرد.

ايشان زائران را به پرهيز از مشغول شدن به زرق و برق‏هاى دنيوى و صرف كردن وقت خود در بازارها و از دست ندادن فرصت حضور در نمازهاى جماعت مسجدالحرام و مسجدالنبى توصيه كردند.

در ابتداى اين ديدار حجت‏الاسلام والمسلمين رى شهرى نماينده ولى فقيه و سرپرست زائران ايرانى در سخنانى، به محور قرار گرفتن قرآن در فعاليتهاى تبليغى و فرهنگى حج امسال اشاره كرد و گفت: هدف از اين اقدام در سفر معنوى حج توجه دادن بيش از پيش زائران و مسلمانان كشورهاى مختلف به باطن قرآن و حج است.وى با اشاره به استقبال چشمگير مسلمانان از بحث مهدويت بعنوان محور فعاليتهاى فرهنگى و تبليغى حج سال گذشته افزود: تمام تلاش بعثه و كارگزاران حج، آشنا كردن امت اسلامى با باطن واقعى حج مى‏باشد.

همچنين آقاى زرهانى رئيس سازمان حج و زيارت در گزارشى از اقدامات اجرايى حج گفت: امسال 96 هزار زائر به خانه خدا مشرف خواهند شد ضمن آنكه پانصدهزار نفر در سال جارى به عمره مشرف شده‏اند. وى با اشاره به اقدامات انجام گرفته براى كاهش فاصله زمانى ثبت نام حج تمتع تا اعزام زائران افزود: امسال همچنين با توجه به بهره‏مندى از سپرده‏هاى متقاضيان حج با رعايت اصل مضاربه، هزينه حج تمتع، 15 تا 30 درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافته است.

متن كامل بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار دست ‏اندركاران مراسم حج

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo