شهید آوینی
 
همايش حجاب در سمنان برگزار شد

همايش "حجاب" با هدف تبيين اهميت حجاب در اسلام و تاثير آن در جامعه روز شنبه در سمنان برگزار شد. در اين همايش يک روزه که به همت شوراى فرهنگى دانشگاه آزاد اسلامى واحدسمنان و همکارى معاونت فرهنگى سازمان مرکزى دانشگاه آزاد برگزار شد اهميت رعايت حجاب و تاثير آن در مسايل مختلف توسط سخنرانان مورد بحث و بررسى قرار گرفت .

رييس دانشگاه آزاد اسلامى واحد سمنان در اين همايش تاکيد کرد : حجاب يک بحث فردى نيست بلکه در سرنوشت کشور، جامعه و فرد تاثير دارد. دکتر "هادى همتيان " ضمن مقايسه امنيت بانوان در کشورهاى غربى با ايران گفت : مهمترين عامل امنيت در کشورهاى اسلامى مساله حجاب است . وى خاطرنشان ساخت : هر چه حجاب در جامعه کمرنگ تر شود فساد بيشتر مىشود وى با تاکيد بر بررسى رابطه بين حجاب و اصالت خانواده و جامعه اظهار داشت : حجاب و اصالت خانواده رابطه مستقيم دارند و دو روى يک سکه هستند.

همتيان ،حجاب را تقويت کننده بنيان خانواده و جامعه برشمرد و گفت: همانطور که غربىها بر الگوهاى خود مصر هستند مسلمانان به ويژه بانوان نيزبايد در حفظ حجاب خود اصرار بورزند. رييس دانشگاه آزاد اسلامى واحد سمنان اظهار اميدوارى کرد: اين همايش عملگرا باشد و به صورت صورى برگزار نشود.

يکى از روحانيون شاغل در دانشگاه آزاد اسلامى کشور نيز در اين همايش گفت : حجاب به عنوان يک تکليف فردى زن مسلمان جنبه اجتماعى به خود گرفته
و حالت استراتژى دارد. حجت الاسلام "فاضل همدانى" تاکيد کرد : نبايد به حجاب به عنوان يک تکليف فردى نگاه کرد بلکه بايد جمعى به آن نگريست . وى با اشاره به بحث تهاجم فرهنگى دشمنان گفت : دشمنان در تهاجم فرهنگى خود نقشه و برنامه دارند و ما نيز بايد داراى طرح باشيم و يکى از طرحهاى سازنده حجاب است . وى تصريح کرد : در برابر مساله حجاب همه مسوول هستند و برخوردها در اين رابطه نبايد خشن باشد. فاضل همدانى تاکيد کرد : در برخورد با مساله بدحجابى بايد با روشهاى صحيح و موعظه حسنه برخورد شود و کوتاهى در اين مورد موجب انجام ندادن مسووليت است .

دبير اين همايش نيز گفت : براى اين همايش ۱۵۰ مقاله از اساتيد حوزه و دانشگاه به دبيرخانه همايش واصل شد. حجت الاسلام "جليل طاهريان " گفت : از بين مقالات ارسالى۱۲۰ مقاله توسط اعضاى هيات داورى انتخاب شد که تعدادى از آنها در جلسات اين همايش ارائه مىشود. دو تن از بانوان خارجى از کشورهاى آمريکا و آرژانتين نيز در اين همايش در خصوص اهميت حجاب براى بانوان و اهداف غرب در مقابله با حجاب مطالبى بيان کردند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo