شهید آوینی
 
مراسم بیست و چهارمین سالگرد سرتیپ خلبان احمد کشوری برگزار شد
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل این نیرو در مرزهای جنوب و غرب کشور خبرداد و افزود: هر دشمنی که بخواهد چشم طمع به ایران داشته باشد پشیمان خواهد شد.

امیر سرتیپ ناصر محمدیفر فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم بیست و چهارمین سالگرد سرتیپ خلبان احمد کشوری گفت: رزمایش پیروان  ولایت نشان داد که نیروی زمینی ارتش به آمادگی کامل رسیده و در حال حاضر پیشرفته ترین  تجهیزات مجهز شده و آمادگی دفاعی این نیرو به حدی است که در طول تاریخ هیچگاه تا این اندازه نبوده است.

وی با اشاره به طرحهای نیروی زمینی ارتش برای دفاع از کیان و استقلال کشور افزود: ما برای مقابله با هر گونه تهدید و ناامنی در مرزهایمان آماده ایم .

فرمانده نیروی زمینی مجهز کردن بالگردهای هوا نیروز به انواع موشک های ساخت صنایع دفاعی ایران و نیز تجهیز آنها به سیستم پرواز در شب را از طرحهایی دانست که در کشور انجام می شود.

امیرسرتیپ محمدی فر با گرامیداشت یاد و خاطره سرلشگر خلبان احمد کشوری از وی بعنوان نمونه بارز شجاعت و شهامت خلبانان در سالهای دفاع مقدس یاد کرد و عنوان داشت هم اکنون شاگردان کشوری با همان ایمان و اعتقادات در هوا نیروز حضوردارند و آماده اند برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حفظ استقلال کشور بهمان صورت که کشوری جانفشانی کرد جانفشانی نمایند.

وی از تلاش هواپیمایی نیروی زمینی ارتش در برهه های مختلف دوران پس از جنگ به ویژه در انجام عملیات مردم یاری در زلزله بم و مقابله با اشرار مسلح در مرزهای کشور تقدیر کرد.

در پایان این مراسم نیز از بنای یاد بود شهدای هوانیروز و ماکت بالگرد " کبری" که نمادی از شجاعت خلبانان هوانیروز در سالهای دفاع مقدس می باشد در میدان شهید کشوری کیا کلای مازندران پرده برداری شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo