شهید آوینی
 
تقبیح مقاله توهین آمیز دیلی تلگراف توسط مسلمانان انگلستان

مسلمانان انگلستان ، مقاله منزجر کننده روزنامه دیلی تلگراف که درتاریخ 21 آذرماه درباره حضرت محمد(ص) و اسلام منتشر شده را نمونه آشکاری از جهل و تکبر و گستاخی توصیف کرده و نگارنده و انتشار دهنده را از نژادپرست ترین افراد خواندند.

انجمن مسلمانان انگلستان(MAB) یکی از سازمانهای برجسته مسلمانان در انگلستان اظهار داشت مقاله ای که  توسط " چارلز مور" نوشته شده یک نمونه آشکار انزجار دینی و تفرقه در جامعه است.

انجمن مسلمانان انگلستان در بیانیه مطبوعاتی گفت: آنچه او می خواهد به عنوان آزادی بیان ارائه کند، بی تردید توسط کسانی که این امر را همچون اجازه ای برای تبعیض دینی و حملات فیزیکی علیه مسلمانان می دانند ادامه می یابد.

انجمن مسلمانان انگلستان در بیانیه خود آورده بود : مقاله "مور" مملو از کذب، دروغ، سوء تعبیر بود.

این درشرایطی است که ستون نویس دیلی تلگراف  برای دفاع از مقاله خود یک سخنرانی  شنیع و تکان دهنده ای را درباره حضرت محمد(ص) و اسلام ایراد کرده است.

مور که پیشتر سر دبیر این روزنامه بود در سخنرانی خود اعلام کرد که عکس العمل های شدید به این امر اشاره دارد که آنها مخالف آزادی کلام هستند. وی افزود واکنش انجمن مسلمانان انگلستان همچون یک تهدید بوده است.

آناس التکریتی که از طرف انجمن مسلمانان انگلستان صحبت می کرد گفت: اکنون تقریباً 15 سال از انتشار کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی گذشته و به نظر می رسد که دیلی تلگراف و همتایان آن بدانند که نباید بگذارند چنین مقالات شنیعی صفحات نشریه را آلوده کند.

کمیسون اسلامی حقوق بشر خواستار بایکوت روزنامه دیلی تلگراف شد. این کمیسیون در بیانیه ای آورده است: با این اقدام تبعیض دینی که نسبت به مسلمانان به وجود آمده بهتر درک می شود این اقدامات به مثابه حمله به اعتقادات و شخصیت مسلمانان تلقی می شود و ارتباطی به آزادی کلام ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo