شهید آوینی
 
انتشار بیش از 2 میلیون جلد قرآن از ابتدای سال تا كنون

طی هشت ماه اول امسال مجوز انتشار برای 147 قرآن صادر و بدنبال آن بیش از دو میلیون جلد قرآن کریم منتشر شده است .

حسن تفکری مدیر کل دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به این مجوزهای قرآنی ، طی دو مرحله صادر می شوند ، گفت : در مرحله اول ، مجوز چاپ قرآن صادر شده ، که پس از آن اگر قرآن های چاپ شده از سوی دفتر نظارت مورد تأئید قرار گرفت و غلط و ایرادی نداشت ، مجوز نشر آن صادر و روانه بازار می شود ، در غیر این صورت ، می بایست غلط ها و ایرادهای موجود رفع و پس از تأئید نهایی مجوز نشر را دریافت کنند .

مدیر کل نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم افزود: تا آبان ماه امسال  263 مجوز چاپ صادر شده که طی آن 4 میلیون و 753 هزار و 250 جلد قرآن چاپ و بدنبال آن مجوز نشر به 147 قرآن اعطا شده که به واسطه آن 2 میلیون و 995 هزار و 850 جلد قرآن کریم روانه بازار شده است .

تفکری با یادآوری این که از سال 1364 ، تمام مجوزهای چاپ و نشر قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن صادر می شود ، گفت : به دلیل خطاها و غلط هایی که تا پیش از این سال، در قرآن ها وجود داشت ، ضرورت نظارت و کنترل قرآن ها احساس و این مسئولیت به سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد .

وی اعلام کرد : تاکنون یک میلیون و 400 هزار غلط قرآنی از سوی مصححان قرآن کریم  که 70 نفر بوده و به صورت دائمی و پروژه ای فعال هستند ، گرفته شده است .

مدیر کل نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم با یادآوری این که مکانیزه کردن سیستم غلط گیری و تصحیح قرآن کریم در دست بررسی است ، گفت : مذاکرات لازم برای این منظور صورت گرفته و مراحل بعدی آن نیز پیگیری می شود .

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo