شهید آوینی
 
اولین دوره بزرگداشت خادمان کریمه ی اهل بیت (ع) برگزار می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اولین دوره بزرگداشت خادمان کریمه اهل بیت (ع) در استان قم خبر داد.

به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی احمد مسجدجامعی که در دیدار با اعضای ستاد برگزاری همایش ملی حضرت معصومه (س) و نمایشگاه بین المللی قرآن و عتر سخن می گفت: ضمن ابراز خرسندی از روند برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری، ستاد برگزاری در سطح جامعه اظهار داشت: ما باید با برگزاری آیین های قرآنی و دینی در سطح جامعه جوانان کشور را با فرهنگ پربار و غنی اسلام آشنا کرده  و برای آنان الگوهای مناسبی معرفی کنیم.

وی افزود: برای تحقق این موضوع جامعه فرهنگی و هنری کشورمان به ویژه محققان، نویسندگان، هنرمندان می تونند بااستفاده و بهره گیری از ظرفیتهای هنری در معرفی و شناسایی ابعاد مختلف زندگانی، شخصیت و سیره ائمه اطهار (ع) به اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان نقش به سزایی داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و همایش ملی حضرت معصومه (س) از جمله برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور است که خوشبختانه با حضورو مشارکت قاریان، حافظان، خادمان قرآن کریم، نویسندگان، شاعران، هنرمندان، خوشنویسان کشور همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) در استانهای قم، یزد، شیراز و خراسان برگزار می شود.

مسجد جامعی برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در استانهای قم و خراسان را در ادامه سیاستهای وزارت فرهنگ و ارشاد سالامی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش و بسط معارف اهل بیت (ع) دانست و گفت: امسال برای اولین بار طرح بزرگداشت خادمان کریمه اهل بیت (ع) در استان قم برگزار می شود و در این دوره شخصیت های برجسته و برگزیده علمی و حوزوی این شهر مورد تجلیل و تقدیر قرار خواهند گرفت.

مسجد جامعی اظهار داشت: همچنین، همزمان با ولادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س) مراسم اهدا جوایز برگزیدگان اولین دوره بزرگداشت خادمان کریمه اهل بیت (ع) با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش و مشارکت نهادهای مردمی در برگزاری هرچه با شکوه تر جشنواره های فرهنگی با مضامین دینی، از موسسه فرهنگی امام رضا (ع) و دبیرخانه دومین کنگره بانون قرآن پژوه قدردانی کرد.

همچنین معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: دومین مراسم تکریم از بانوان قرآن پژوه روز سه شنبه بیست و چهارم آذر ماه با حضور رییس جمهوری در تالار وحدت برگزار می شود.

محمدعلی شعاعی افزود: در این جشنواره 18 نفر از بانوان هنرمند و پژوهشگر در عرصه های قرآنی تجلیل و تقدیر خواهند شد.

وی اظهار داشت: همچنین هشت نفر از حافظان کل قرآن از موسسه قرآن پژوهان که در آزمون کارشناسی ارشد قبول شده اند توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار می گیرند.

شعاعی در ادامه تصریح کرد: مرکز فرهنگی بانوان قرآن پژوه تاکنون سه هزار پایان نامه و اثر پژوهشی در اثر پژوهشی بانوان که با همکاری معاونت فرهنگی چاپ و منتشر شده، عرضه خواهد شد.

احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه گفت: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار می شود از 12 خادم فرهنگی در رشته های هنری، مکتوب، برگزاری مراسم های دینی، پژوهش، آیین نامه قرآنی و .. تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد و به برگزیدگان لوح تقدیر و جوایزی اهدا خواهد شد.

وی افزود: در نمایشگاه قرآن و عترت بیش از 90 موسسه فرهنگی و قرآنی از ایران به همراه 22 نمایندگی موسسات و مراکز قرآنی خارج از کشور جدیدترین آثار و محصولات مکتوب و قرآنی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

احمدی اظهار داشت: امسال علاوه براهدای جایزه به رساله برتر از دیگر رساله هایی که درباره قرآن و عترت نوشته شده باشد حمایت به عمل خواهد آمد.

گفتنی است امسال دهه تولد حضرت معصومه (س) تا میلاد حضرت امام رضا (ع) دومین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در استانهای خراسان، قم، شیراز و یزد برگزار می شود.

جشنواره های سرود ضامن آهو، فیلم و عکس رضوی، جشنواره شعر رضوی نمایشگاه قرآن و عترت نمایشگاه رضوان ایران در خراسان، نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در قم جشنواره های هنرهای تجسمی رضوی در فارس و جشنواره خوشنویسی رضوی در یزد برپا خواهد شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo