شهید آوینی

 
اظهار بی‌اطلاعی سخنگوی قوه قضائیه از تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به پرونده جانباز شهید رجبی ثانی

سخنگوی قوه قضاییه از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای رسیدگی به پرونده جانباز شهید محمد رجبی ثانی از سوی معاون رییس جمهور اظهار بی‌اطلاعی کرد .

پس از گذشت بیش از ده روز از دستور دکتر حسین دهقان ، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری پرونده جانباز شهید محمد رجبی ثانی ، ظاهرا هنوز فعالیت این کمیته به مرحله پرسش و گفتگو با قوه قضائیه نرسیده است .

جمال کریمی راد سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری این هفته خود در پاسخ به خبرنگار اجتماعی « مهر » درباره مذاکرات انجام شده میان کمیته تشکیل شده از سوی معاون رییس جمهور و قوه قضاییه  درباره رسیدگی به  پرونده جانباز شهید محمد رجبی ثانی گفت : اطلاعی از  تشکیل این کمیته ندارم .

جمال کریمی راد در ادامه افزود : در تمامی موارد دستگاه قضایی مرجع تظلمات است و در صورتیکه ادعایی در این زمینه مطرح باشد ، قوه قضاییه رسیدگی لازم را خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص طرح شکایت از سوی خانواده این جانباز شهید گفت : اطلاعی از طرح شکایت خانواده این جانباز ندارم.

کریمی راد خاطر نشان کرد : جانباز رجبی ثانی به علت نامساعد بودن وضع جسمانی به بیمارستان منتقل می شود که بنا بر نظر پزشکی قانونی و به علت عفونت پیشرفته داخلی وعوارض ناشی از آن فوت می کند.

گفتنی است : شهید محمد رجبی ثانی جانباز اعصاب و روان بود که چندی پیش با حال جسمی وخیم ، از زندان قزلحصار به بیمارستان شهید رجایی کرج منتقل و پس از نوزده روز شهید شد . پزشکی قانونی علت مرگ را عفونت پیشرفته داخلی و عوارض ناشی از آن ذکر کرد . این درحالی است که خانواده و نزدیکان محمد رجبی ثانی معتقدند وی قبل از ورود به زندان از لحاظ جسمی در سلامت کامل بسر می‌برده است . و علیرغم انتشار سه جوابیه از سوی روابط عمومی اداره کل زندان‌ های استان تهران ، هنوز قوه قضائیه اشاره‌ای به این مسئله نداشته است .

مشروح نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه متعاقبا منتشر خواهد شد .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo