شهید آوینی

 
موج دریا ، موج رادیو ، موج انفجار

موج انفجار با همه این موج‌ها متفاوت است . برای دیدن و حس کردن آن فقط باید کنارش باشی . تنها این موج است که اگر تکانش ترا بگیرد ، «موجی» می‌شوی . پس تو که جبهه نبودی و کنار موج ترقه هم قرار نگرفته‌ای ، سنگ پایت را بردار از جلو راه جانباز!

هفته‌نامه تپش از جمله معدود نشریاتی است که موضوع جانباز شهید محمد رجبی ثانی برایشان اهمیت داشت ، و درچند شماره پی در پی خود به آن پرداختند . متن ذیل از یکی از صفحات آخرین شماره این هفته‌نامه انتخاب شده است :

موج انفجار مثل موج رادیو نیست که پیچ آن را بچرخانی و روی هر موجی که دوست داشتی ، توقف کنی . موج انفجار برعکس موج رادیو که تکان‌هایش در آینده مشخص می‌شود ، همان لحظه چنان ترا می‌تکاند که خون از گوش‌هایت بیرون می‌ریزد .

موج انفجار ، موج آب هم نیست که کنارش بنشینی و از دیدنش لذت ببری . موج آب ، دیدن دارد .لذت بخش است . اما تا وقتی که قایقی واژگون نشود .

موج انفجار ممکن است گاهی نصیب عاشق سرگردانی شود! اما باز هم مثل موج دل عاشق نیست . تکان‌های موج دل عاشق ، گاه آرام و گاه سهمگین است . فریاد و سکوت دارد . موج فریادگرش در دل است و سکوتش برلب . حافظ هم از قبل نمی‌دانست که این دریا چه موج خون‌فشان دارد .

با اینهمه باز هم موج انفجار با همه این موج‌ها متفاوت است . برای دیدن و حس کردن آن فقط باید کنارش باشی .تنها این موج است که اگر تکانش ترا بگیرد ، «موجی» می‌شوی . موجی که فقط برای کشتار است . باید به طور ناگهانی کنارت رخ دهد تا قدرت نابودگری‌اش را بفهمی . پس تو که جبهه نبودی و کنار موج ترقه هم قرار نگرفته‌ای ، سنگ پایت را بردار از جلو راه جانباز!

به جای توجیه بهتر است به بهشت زهرا بروی . در قطعه شهدا ردیف 54 شماره 19 سنگ قبر سیاهی است که هنوز آب آن خشک نشده است . کنار آن بنشین . فاتحه‌ای برای شهید محمد رجبی ثانی بخوان و استغفار کن !

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo