شهید آوینی

 
آیت الله حسن‌زاده آملی:منطق قرآنی ما احیای نفوس است نه جنگ

آیت الله حسن‌زاده آملی سه‌شنبه در دیدار مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های قم، شیراز، مشهد و یزد گفت: ما بر اساس منطق قرآن خیرخواه مردم جهان و به دنبال احیای نفوس هستیم اما دشمنان به دنبال کشتار و جنگند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رسا، وی در این دیدار با تشکر و قدردانی از مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت : شما آقایان در مسیر تداوم علوم اسلامی و تشکیل مدینه فاضله در کشور جمهوری اسلامی ایران هستید و خوشا به حال کسانی که در راه نشر معارف اسلامی و انسان‌سازی قدم برمی‌دارند. هیچ کاری و هدفی بزرگ ‌تر از انسان‌سازی نیست و تمام این حرف‌ها و اقداماتی که انجام می‌شود برای این است که مردم دارای مدینه فاضله شوند.

آیت الله حسن‌زاده آملی گفت : ما خیر و صلاح مردم را می‌خواهیم و می‌خواهیم تمام مردم زمین زندگی‌شان بر اساس و قاعده حکم الهی باشد. حضرت مهدی (ع ) فرمود شما عدل را در متن نظام هستی پیدا کنید، نظام هستی بر اساس عدل آفریده شده است و ذره‌ای انحراف در خلقت وجود ندارد. ما دلمان برای این بیچارگان که در خواب غفلت هستند و دنیا آنها را شکار کرده است و نمی‌دانند کجا می‌روند، می‌سوزد. اینها زمانی پشیمان می‌شوند که دیگر فایده ندارد. ما حتی برای دشمنانمان هم خیر می‌خواهیم اما آنها نمی‌دانند. دشمنان ناسزا می‌گویند و ما را می‌کشند ولی ما به آنها دشنام نمی‌دهیم. دنیا دار حقیقت است؛ قلم، کتاب، چشم و دین ما پاک است.

وی اضافه کرد: اگر در نظام هستی ذره ‌ای انحراف پیدا کردید آن وقت در مورد کتاب الله و دین حرف داشته باشید. قرآن کریم کتابی است انسان‌ساز که مدینه فاضله به وجود می‌آورد‌؛ ولی افسوس عده‌ای که درپی کشتن ما هستند به اسلام و مسلمین و خلق خدا آزار می‌رسانند و از عاقبت خودشان بی‌خبرند. هوی و هوس اینها را شکار کرده است ما خیر و صلاح اینها را می‌خواهیم ولی افسوس که این مرزعه را آب گرفته و کشاورز را خواب برده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت : واقعاً جای افسوس دارد وقتی اخبار مذاهب شرق و غرب را می‌شنویم که چقدر انسان‌ها را می‌کشند و در خواب غفلت هستند و بیدار نمی‌شوند و این گونه خود را از بین می‌برند. شرق و غرب بدانند ما خیر آنها را می‌خواهیم؛ ما برای احیای نفوس مردم آمده ایم  نه برای آدم‌کشی. در کار سفرای الهی یک جا پیدا نمی‌کنید که در جنگ پیش‌ قدم باشند بلکه افراد دنیا ‌طلب اقدام به جنگ می‌کنند. ما می‌خواهیم کره زمین مدینه فاضله باشد و این گونه خواهد شد.

آیت الله حسن‌زاده آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان حوادث زمان مرگ عمروعاص که گفته بود ای کاش فضولات حیوانات را جمع می‌کردم ولی پول جمع نمی‌کردم، گفت : ما حرفمان به عمروعاص‌های زمانه این است که خیر شما را می‌خواهیم، پیش از این که به سرنوشت عمروعاص مبتلا شوید، سعی کنید اصلاح شوید. ما یک کلام برای دنیایمان حرف نمی‌زنیم. چه بدبختی از این بالاتر که ما خیر شما را می‌خواهیم ولی شما به دنبال کشتن ما هستید. ما منطق داریم و منطقمان قرآن است.

در ابتدای این دیدار مدیر کل ارشاد استان قم با ارائه گزارش عملکرد فرهنگی این اداره گفت: در سال جاری جشنواره فرهنگی امام رضا (ع ) همزمان با میلاد کریمه اهل بیت (ع ) در قم آغاز و نمایشگاهی با عنوان قرآن و عترت بر‌پا می‌شود.

وی اضافه کرد: همزمان در استان‌ یزد جشنواره خوشنویسی رضوی و در استان فارس جشنواره تجسمی در رابطه با امام رضا (ع ) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo