شهید آوینی

 

بیانات مقام معظم رهبری‎ در دیدار با رئیس جمهور سریلانکا

حضرت‎‎ آیت الله‎‎ خامنه ای‎ رهبرمعظم‎ انقلاب‎ اسلامی‎ عصر دیـروز در دیـدارخـانـم‎ چاندریكا باندرانایكه‎ رئیس‎ جمهور سریلانكا و هیئت‎ همراه‎‎‎ بااشاره به روابط خـوب‎ دو كشور و زمینه‎ های‎‎ موجود برای گسترش‎ روابط درابعاد مختلف‎ خاطرنشان‎ كردند: بـایـد از ظرفیت‎ های‎‎‎ مختلف‎ موجود برای همـكـاری دو كشور بیش‎‎ از پیش استفاده‎ شود.

ایشان‎ وضـعیـت‎ مسلمانان‎‎ در سریلانكا و همزیـستی‎ ادیـان مختلف‎ در ایـن‎ كشـور را خـوب‎ ارزیـابی‎ و اظهار امیدواری‎ كردند: برخی‎ مشكلات‎ موجـود در سریلانكا از جمله‎‎‎ مسئله تامیل‎‎ ها به حل و فصل‎ نهایی‎ برسد.

مقام‎‎ معظم رهبری‎ همچـنیـن‎ بـا اشـاره‎‎ بـه نزدیكی‎ دیدگاه‎ دو كشـور در خصـوص‎ مسـائل‎ سیاسی‎‎ و بین‎‎ المللی از جمله‎ اوضاع فلسطین و عراق‎ تاكید كردند: ما با هر گونه‎ توسـل‎ به‎ زور در مسائل‎ بین‎ المللی‎ مخالفیم‎ و از وضعیت‎ تاسف‎ بار ملتهای‎ فلسطیـن‎ و عـراق‎ و كشتار این‎ مردم‎‎ به‎ شدت‎ نگرانیم.

حضرت‎‎ آیت الله‎‎‎ خامنه ای ،‎ مسئله عـراق‎ را پیچیده‎‎ و بخشی‎ از یـك‎ نـقشـه بـزرگتـر آمریكا در منطقه‎ دانسـتنـد و افـزودنـد: آمریكا فعلا در این‎ مرحله‎‎ از اجرای‎ نقشـه خود دچار اشتباه‎‎‎‎ و گرفتار شده به گونه ای‎ كه‎ باقی‎ ماندن‎‎ درعراق‎ و یا خـروج‎ از ایـن كشور برای‎ آمریكا زیانبار است‎.

ایشان‎ با اشاره‎‎‎ به كشتـار مـردم‎ بیـگنـاه فلوجه‎ و ادعای‎ دروغین‎ آمریكا مبنی‎ بـر مبارزه‎ با تروریسـم‎ خـاطرنشـان‎ كـردنـد: نتیجه‎‎ قهری‎ اقدامات‎‎‎ جنایت كارانه و خشونت بار آمریكا در عراق‎‎ ، سوق دادن‎‎ مردم‎ ایـن كشوربه‎ مقاومت‎ بیشتر در مقابـل‎ نـظامیـان‎ آمریكایی‎ است‎.

در این‎ دیدار كه‎ آقای‎ خاتمی‎ رئیس‎ جمهـور نیز حضور داشت‎ ، خانم‎ باندرانایكـه‎ بـا اظهـار خـرسنـدی‎ از سفـر بـه‎ ایـران‎ و یادآوری‎ سابقه‎‎ دیـرینـه روابـط دو كشـور ایران‎ و سریلانكـا، گـزارش‎ كـوتـاهی‎ از مذاكرات‎ انجام‎ گـرفتـه‎‎ ارائه كـرد و بـا اشاره‎‎ به اوضاع داخلی‎ سریلانكـا افـزود:در سریلانكا ادیان‎ و قومیـت‎ هـای‎ مخـتلـف‎ از جمله‎ مسلمانان‎ در كمـال‎ همـزیـستی‎ بـا یكدیگر زندگی‎‎ می كنند و مسلمانان‎ در دولت‎ و مراكز مهم‎ حضور دارند.

وی‎ همچنین‎ با اشاره‎‎ به مسـائل‎ و مـشكـلات‎ بین‎‎ المللی‎ از جمله‎ اوضاع فلسطیـن و عـراق گفت‎‎: دولت سریلانكا همواره‎‎ معتقـد بـوده كه‎‎‎ مشكلات‎‎ بین‎ المللی‎ باید به صورت عادلانه و از طریق‎ گفتگو حل‎‎ و فصل شوند وخشونـت‎ نمی‎‎ تواند راه‎ حل‎ دائمی مشكلات‎ باشد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo