شهید آوینی

 
با وجود بسیج ، هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را ندارد
سردار ذوالقدر : با وجود بسیج ، هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را ندارد.جانشین فرمانده کل سپاه گفت: یکی از ارکان مختلف بازدارندگی، آمادگی بسیجیان است و اگر بسیجیان آماده، مجهز و هوشمند در صحنه باشند، هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را ندارد. به گزارش روابط عمومی سپاه ، سردار سرتیپ پاسدار محمدباقر ذوالقدر که در همایش هادیان و فرهیختگان سیاسی بسیج سخن می گفت: اظهار داشت: جمهوری اسلامی برای تحقق چشم انداز 20 ساله با فرصتها و چالشهایی روبروست که باید با شناخت فرصت ها و استفاده از آنها به مقابله با تهدیدات و رفع چالشها بپردازیم.

وی افزود: جدی ترین و اساسی ترین چالش و تهدیدی که جمهوری اسلامی با آن مواجه است، آمریکا و خوی استکباری اوست و این تهدیدی است که در طول نیم قرن گذشته همواره برای ما وجود داشته است و این تهدید منحصر به ایران با منطقه خاورمیانه نمی شود بلکه کل جهان اسلام را در بر می گیرد.

سردار ذوالقدر با اشاره به تاریخچه تشکیل کشور آمریکا و عملکرد آن در دو قرن گذشته گفت: آمریکا کشوری بی بنیاد و فاقد پیشینه فرهنگی و تمدنی است که در طول قریب دویست سال از تشکیل آن، کارنامه سیاه و ننگینی را از ظلم، تجاوز، جنگ و خونریزی بر جای گذاشته است و امروز در درون با مسایل و بحران های مختلفی روبروست که یکی از علل رویکرد میلیتاریستی در سیاست خارجی و انجام عملیاتهای نظامی در 3 سال اخیر سرپوش گذاشتن به این مشکلات و بحرانهای درونی است.وی افزود: مهمترین مشکل امروز آمریکا بحران اقتصادی است، بطوریکه فاصله طبقاتی در آن کشور به مرز بسیار خطرناکی رسیده است و ثروت حدود 400 نفر سرمایه دارد در این کشور با داریی 260 میلیون نفر یعنی کل جمعیت آن کشور برابری می کند وهمچنین میزان بدهی های این کشور 37 هزار میلیارد دلار است که 8/3 هزار میلیارد دلار آن مربوط به قروض و بدهی های خارجی است و این به این معنی است که امریکا بدهکارترین کشور دنیا و دولت آمریکا بدهکارترین دولت جهان است.یعنی هر آمریکایی سیزده هزار و دویست دلار به مردم سایر کشورها بدهکار است و این وضعیتی است که سیاست های استکباری دولتمردان آمریکا آنرا پدید آورده است.سردار ذوالقدر بحران دیگر آمریکا را بحران انرژی ذکر و افزود: آمریکا با مصرف روزانه بیست میلیون شبکه نفت، مجبور است بیش از 14 میلیون بشکه نیاز داخلی خود را خارج تامین کند و این با توجه به نیاز فزاینده آمریکا به سوخت و افزایش قیمت نفت و کاهش ذخائر نفت آمریکا برای اقتصاد آمریکا بسیار شکننده و خطرناک است.

وی بحران دیگر آمریکا را ناامنی در این کشور دانست و خاطر نشان کرد پس از یازده سپتامبر جنگ وارد سرزمین آمریکا شده و آمریکایی ها که طی 150 سال گذشته جنگ را همواره خارج از سرزمین خود تجربه کرده اند، امروز با بحران جنگ و ناامنی در سرزمین خود مواجه اند، بطوریکه اقیانوس های پهناور و زرادخانه های اتمی و سازمانهای جاسوسی و FBI قادر به تامین امنیت در آن کشور نیستند. وی همچنین بحران سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از جمله بحرانهای دیگری دانست که آمریکا با آن دست به گریبان است.

وی مسیر اظهار داشت :هدف آمریکا از تهاجم نظامی به کشورهای منطقه، فرار از بحرانهای داخلی، تامین انرژی (نفت) و حل مشکلات اقتصادی و مقابله با جنبش بیداری اسلامی است. وی در ادامه افزود: از آنجا که جنگهای جهانی در پی تجاوزات نظامی قدرتهای بزرگ پدیدآمده ایم، بیم آن وجود دارد که حرکت نظامی آمریکا اگر مهار نشود، در آینده ای نزدیک به یک جنگ جهانی عالم گیر منتهی شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با توجه به ناکامی های آمریکا در جریان حمله به افغانستان و عراق، مقاومتهای مردمی در این کشورها را مبارزه ملت ها با اشغالگران سرزمینشان دانست که سرانجامی جز شکست خفت بار و عقب نشینی مفتحصانه اشغالگران ندارد.

وی سپس خاطر نشان ساخت: از آغاز حمله نظامی به عراق ارتش آمریکا بیش از 3500 کشه و بیش از 12000 زخمی بر جای گذاشته است، که این رقم 11 در صد کل نظامیان آمریکا در عراق را شامل می شود.

سردار ذوالقدر در پایان با تاکید بر شناخت و رفع آسیب پذیریهای داخلی کشور آمادگی همه جانبه مردم، نخبگان و مسوولان را برای مقابله با توطئه های دشمنان ضروری دانست و گفت: مهمترین آسیب پذیری نظام، رخنه عناصر ناکارآمد، مرعوب و احیانا وابسته و نفوذی  در حاکمیت است.

وی شرط اساسی برای دستیابی به هدفهای عالی چشم انداز بیست ساله را وجود دولت قوی و کارآمد و انسجام و هماهنگی اجزا حکومت دانست.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo