شهید آوینی

 
کمک به جوانان مسلمان انگلیسی از طریق تلفن

یک دانشجوی مسلمان که در شمال لندن زندگی می کند به دلیل برقراری یک خط تلفنی برای کمک به جوانان مسلمان از طرف وزارت کشور انگلستان موفق به دریافت جایزه شد.

این دانشجوی مسلمان جایزه خود را از بین 500 کاندید در چهار رشته هنر، ورزش، جامعه و محیط دریافت کرد.

"محمد ممدانی" 21 ساله در هنگام دریافت جایزه خود گفت : زمانی که برای کاری که ارائه کرده اید از شما قدردانی می شود، به دنبال آن انگیزه سخت کار کردن نیز در شما تقویت می شود.

محمد دانشجوی دانشگاه آکسفورد سه سال پیش زمانی که هنوز در مقطع متوسطه تحصیل می کرد این خط تلفن را راه اندازی کرد که در مدت کوتاهی به طور گسترده رشد کرد و تا کنون دو هزار جوان مسلمان انگلیسی از طریق پست الکترونیک و برقراری تماس های تلفنی مشکلات شخصی خود را بیان کرده اند. 30 درصد این مشکلات مربوط به جوانانی است که از افسردگی و دیگر مشکلات روانی  رنج می برند.

زمانی که از محمد درباره دلیل تعداد کثیر جوانان مسلمانان انگلیسی که از چنین مشکلاتی رنج می برند سوال شد، چنین پاسخ داد : بسیاری از مسلمانان جوانی که در انگلستان زندگی  می کنند به دلیل فشاری که از طرف جامعه غربی متحمل شده احساس می کنند دارای زندگی دوگانه ای هستند. بنابراین نیاز به وجود چنین خدماتی در جامعه احساس می شود. سیستمی که درباره احساسات شخصی افراد قضاوت نکند و بافت فرهنگی جوانان مسلمان را درک کند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo