شهید آوینی

 
15 هزار نيروي آمريكايي و عراقي حملات همه‌جانبه‌شان را به فلوجه را آغاز كرده‌اند

هزاران تن از نیروهای آمریكایی و عراقی با حمایت زره پوش و هواپیما تهاجم گسترده‌ی نظامی خود را به شهر سنی‌نشین فلوجه آغاز كرده‌اند. این دومین تهاجم بزرگ نظامی ظرف هفت ماه اخیر به منظور مقابله با نیروهای شبه نظامی و مقاومت است.

به نقل از خبرگزاری رویتر، پس از یك روز حملات هوایی گسترده به فلوجه همراه با گلوله باران این شهر از سوی تانك‌ها و توپخانه‌ی نظامیان آمریكایی و ارتش عراق، دو ساعت پس از غروب آفتاب تفنگ‌داران دریایی آمریكا حمله‌ی همه جانبه‌ی خود را به فلوجه آغاز كردند.

در مقابل نیروهایی كه نیروهای مقاومت و شبه نظامی خوانده می‌شوند نیز در حملات و عملیات‌های خود در مناطق مختلف از جمله بغداد حداقل 11 تن را از پای در آوردند. از جمله محل‌هایی كه مورد حمله‌ی این نیروها قرار گرفت، می‌توان به دو كلیسا و یك بیمارستان اشاره كرد.

در جریان حمله به فلوجه اف - 16های آمریكایی چندین نقطه را در فلوجه بمباران كردند كه در نتیجه‌ی آن دود غلیظی به هوا برخاست. هنگامی كه حمله‌ی هوایی خاتمه یافت، حملات توپخانه‌یی آغاز شد و هلیكوپترهای كبری آمریكایی نیز چندین موشك به سوی مواضع نیروهای شورشی در فلوجه شلیك كردند.

منابع بیمارستانی در فلوجه اعلام كرده‌اند حداقل 15 غیرنظامی در حملات آمریكایی‌ها كشته شده‌اند. نیروهای دولت موقت عراق و آمریكایی هدف از حملات خود به فلوجه و رمادی در مجاورت آن را برقراری شرایط امنیتی برای برگزاری انتخابات در ماه ژانویه اعلام كرده‌اند. ایاد علاوی، نخست وزیر عراق در یك كنفرانس خبری اظهار داشت: ما تصمیم گرفته‌ایم كه فلوجه را از تروریست‌ها پاك كنیم. علاوی چند ساعت پیش از آغاز تهاجم گسترده به فلوجه از پایگاه نیروهای آمریكایی نزدیك فلوجه دیدن كرد و گفت مردم گروگان‌ نیروهای شورشی شده‌اند. نزدیك به 10 تا 15 هزار تن از نیروهای آمریكایی و عراقی در تهاجم به فلوجه حضور دارند و انتظار می‌رود تهاجم چندین روز به طول بكشد.

تهاجم به فلوجه در حالی صورت می‌گیرد كه نظرسنجی روزنامه‌ی تایمز كه امروز منتشر شد نشان می‌دهد میزان نارضایتی مردم انگلیس از جنگ در عراق به ركورد بی سابقه 57 درصد رسیده است و در این میان تنها 31 درصد حضور انگلیس در كنار آمریكا را در عراق موجه دانستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش كرده است، دو تن از تفنگداران دریایی آمریكا به علت سقوط بولدوزرشان به رودخانه‌ی فرات كشته شدند. همچنین برآورد شده است در حملات صورت گرفته به فلوجه 42 تن از نیروهای شبه نظامی و مقاومت كشته شده باشند.حملات امروز نیروهای آمریكایی به فلوجه از شمال غرب این شهر و منطقه‌ی موسوم به جولان آغاز شده است. نیروهای آمریكایی هم‌چنین برق شهر را قطع كرده‌اند و ساكنان فلوجه می‌گویند كه آنها آب قابل شرب در اختیار ندارند و ذخیره‌ی غذایی آنها نیز به زودی به اتمام می‌رسد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo