شهید آوینی

 
آخرین اخبار از نمایشگاه بین المللی قرآن (روز هفدهم)
نمایش قرآن های خطی دست‌نویس در نمایشگاه قرآن
چند نسخه قرآن دست‌نویس در غرفه خبرگزاری «شبستان» در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم به نمایش گذاشته شد.
این قرآن‌ها توسط «امان‌الله میرزایی‌بوشهری» با استفاده از حروف ابجد نگارش شده است. «میرزایی» در ابتدای این نسخه‌ها، مقدمه کوتاهی درباره حروف ابجد و ابتکارهایی که در نوشته این قرآن‌ها به کار برده، آورده است. علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ماه مبارک رمضان با مراجعه به غرفه خبرگزاری «شبستان» در نمایشگاه قرآن‌کریم از کارهای این هنرمند دیدن کنند.

برگزاری همایش «قرآن و نخبگان جوان»
همایش «قرآن و نخبگان جوان» سه‌شنبه 19 آبان‌ماه در محل برپایی دوازدهمین نمایشگاه قرآن‌کریم برگزار می‌شود.
در این همایش که با حضور جمعی از جوانان و پژوهشگران قرآنی برگزار می‌شود، از 9 نابغه قرآنی که در زمینه «قرآن کریم و مهدویت» به خلق اثر پرداخته‌اند، تجلیل خواهد شد.
همچنین در طول برپایی نمایشگاه قرآن 50 نفر از نخبگان جوانی که دارای مدال‌های جهانی و المپیادهای علمی هستند در غرفه قرآن و نخبگان جوان دعوت خواهند داشت.
گفتنی است همایش «قرآن و نخبگان جوان» توسط بخش جوان نمایشگاه بین‌المللی قرآن برپا می‌شود.

بخش جوان نمایشگاه قرآن 20 آبان پایان می یابد
بخش جوان نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم چهارشنبه 20 آبان‌ماه جاری طی مراسمی به کار خود پایان می‌دهد.
این مراسم با حضور جمعی از مسئولان کشوری، «رحیم عبادی» رییس سازمان ملی جوانان، هنرمندان شرکت‌کننده در بخش جوان و جمعی از جوانان کشور برگزار می‌شود.
در این مراسم همچنین به برگزیدگان غرفه‌های بخش جوان که در طول زمان برپایی نمایشگاه به خلق اثر پرداخته‌اند ، جوایزی اهدا خواهد شد.
قرائت قرآن، اجرای برنامه توسط گروه تواشیح، سخنرانی رییس سازمان ملی جوانان و اسدی‌گرمارودی، مدیر بخش جوان و ارائه گزارش کار نمایشگاه توسط وی از جمله برنامه‌هایی است که برای این مراسم تدارک دیده شده است.
گفتنی است، مراسم اختتامیه بخش جوان از ساعت 14 تا 15 در سالن اجتماعات مرکز آفرینش‌های فرهنگی-هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.

برگزاری بیش از 600 محفل انس با قرآن در کشور
بیش از 600 محفل انس با قرآن همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و نمایشگاه‌های استانی در سراسر کشور برگزار می‌شود.
تاکنون حدود 45 محفل انس با قرآن و نمایشگاه علوم قرآنی در 23 استان کشور افتتاح شده است.
محفل انس با قرآن از مهمترین برنامه‌های جنبی نمایشگاه قرآن است که همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن در مساجد، تکایا، مکان‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
گفتنی است استان سیستان‌وبلوچستان در زمینه برپایی محافل انس با قرآن جایگاه اول را دارد و تا پایان ماه مبارک رمضان تعداد این محافل در تهران و استان‌های سراسر کشور به بیش از 600 جلسه خواهد رسید.

عرضه نخستین ترتیل تصویری قرآن در نمایشگاه
نخستین ترتیل تصویری کامل قرآن‌کریم با قرائت «شهریار پرهیزگار» در بخش صوتی و تصویری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به فروش می‌رسد.
ترتیل هر پنج جزء از قرآن‌کریم در قالب یک دی‌وی‌دی به مخاطبان ارائه شده است. این ترتیل با خط «عثمان طه» و همراه با ترجمه آیت‌الله «مکارم شیرازی» به بازار آمده است. دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم تا پایان ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 10 تا 22 دایر است

انتخاب غرفه نمونه ناشران در نمایشگاه قرآن
روزانه نزدیک به 8 هزار نفر از بخش ناشران دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم دیدن می‌کنند.
انتخاب غرفه نمونه برنامه‌ای است که به منظور بالا رفتن کیفیت آثار و جلب‌نظر مثبت بازدیدکنندگان از نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
در این دوره از نمایشگاه قرآن، به عرضه کتاب‌های عمومی و تخصصی توجه بیشتری شده و بازدیدکنندگان به راحتی می‌توانند از میان 7 هزار و پانصد عنوان کتاب ارائه شده، کتاب‌های مورد نیازشان نظیر تفسیر قرآن‌کریم، قرآن و مفاتیح‌الجنان را تهیه کنند.
امسال ناشرانی مانند «عروج اندیشه»، «طاهر»، «تک سوار»، «حجاز» و «زیتون» تنها به عرضه کتاب‌های دینی برای گروه سنی کودک و نوجوان پرداخته و 300 عنوان کتاب ارائه کرده‌اند.
به گفته مسئولان بخش ناشران، تعداد بازدیدکنندگان و خریداران نمایشگاه قرآن امسال بیشتر شده و پیش‌بینی می‌شود این آمار در روزهای آینده با افزایش روبه‌رو شود.
گفتنی است ناشران براساس مصوبات نمایشگاه قرآن مؤظفند آثار خود را حداقل با 10 درصد تخفیف عرضه کنند.

عرضه نرم‌افزار «ندای یار» در نمایشگاه قرآن
نرم‌افزار «ندای یار» در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم عرضه شد.
این نرم‌افزار امکانات ذیل را دارا ست: جزء سی قرآن‌کریم همراه با تلاوت‌های قرآنی، چندین زیارت و دعا همراه با اذان سلیم مؤذن‌زاده، 50 ساعت مراسم مرثیه و مولودی سال 82 و 83، 5 ساعت فیلم در زمینه‌های گوناگون، فیلم کامل شفای بیماران لاعلاج، صدها قطعه عکس مذهبی، فیلم مستند لحظات شهادت رزمندگان اسلام، تواشیح عربی و مالزی به صورت فیلم و مناجات با امام زمان(عج) به صورت تصویری.
شرکت تعاونی «طلوع ابرار نور» ،نرم‌افزار «ندای یار» را با قیمت 1500 تومان در نمایشگاه قرآن‌ عرضه کرده است.

خدمات رایگان سایت «پویه» در نمایشگاه قرآن
سایت «پویه» به ناشران شرکت‌کننده در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم، خدمات رایگان ارائه می‌کند.
«سیدرضا بیات» مسئول این سایت، ضمن بیان این مطلب، افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان و لیالی‌قدر، تمامی کتابفروشی‌های خیابان انقلاب می‌توانند پس از عضویت در سایت «پویه» کتاب‌های خود را در معرض فروش قرار دهند.
وی در ادامه گفت: این سایت به منظور تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی، با راهنمایی و مساعدت دکتر «احمدی» معاونت محترم جهاددانشگاهی آغاز به کار کرده است.
گفتنی است، www.pooyeh.comوwww.pooyeh.irنشانی‌های سایت «پویه» است

نمایش فیلم‌هایی با مفاهیم قرآن و انتظار
فیلم‌هایی با موضوع «مفاهیم قرآن و انتظار در فرهنگ ایران»،17 آبان ماه در پنجمین شب از ویژه‌برنامه «ماوراء از دریچه هنر» به نمایش درمی‌آید.
به همت انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌‌های «خاطره ازلی» اثر «مهدی اسدی»، «خاک خوب»، ساخته «علی زمانی‌عصمتی»، «خانه‌به‌دوشی دانته»، از «محسن آقالر»، «رواق منظردوست»، اثر «غلامرضا میهن» و «سرود آتش» ساخته «مهدی پریزاد» به معرض نمایش گذاشته می‌شود.علاقه‌مندان برای دیدن این آثار از ساعت 19 تا 30/20 به نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم، سالن شماره 3 مراجعه کنند.

عرضه اولین قرآن دیجیتالی در نمایشگاه قرآن
اولین قرآن دیجیتالی در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم عرضه شد.
در این قرآن دیجیتالی علاوه بر دسترسی به کل آیات قرآن‌کریم با تلاوت «السدیس» و «سعود شریم»، کاربر می‌تواند از متن ترجمه‌شده قرآن به فارسی و انگلیسی که در این قرآن دیجیتالی ارائه شده است، استفاده کند.این قرآن قابلیت استفاده با برق و باطری را دارد و کاربران می‌توانند در صورت تمایل 9 بار هر آیه را گوش دهند.این قرآن دیجیتالی توسط شرکت «آینده‌نگر قشم» در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

نرم‌افزار «صراط‌المستقیم» در نمایشگاه قرآن عرضه شد
نرم‌افزار «صراط‌المستقیم» که حاوی قرائت کل قرآن، دعا، احادیث، سخنرانی و... است، در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم ارائه شد.
تلاوت 30 جزء کامل قرآن‌کریم توسط استاد پرهیزگار، منتخبی از دعاهای موجود در مفاتیح‌الجنان و 320 سخنرانی موضوع‌بندی شده از مقام معظم رهبری، شهیدمطهری، آیت‌الله بهجت، پناهیان و... از مطالب ارائه شده در این نرم‌افزار است.نرم‌افزار «صراط‌المستقیم» که توسط مرکز کامپیوتری «علوم اسلامی» تهیه شده، در نمایشگاه قرآن به فروش می‌رسد.

مجموعه سخنرانی‌های الهی‌قمشه‌ای در نمایشگاه قرآن‌
کاملترین مجموعه صوتی و تصویری از سخنرانی‌های دکتر «حسین الهی‌قمشه‌ای» در بخش نرم‌افزار نمایشگاه قرآن‌کریم به عرضه گذاشته شد.
در این لوح‌فشرده موضوعات سخنرانی الهی‌قمشه‌ای همچون فلسفه و عرفان، ایران و ایرانی، حافظ و حافظ‌شناسی، موسیقی، خلاقیت، قرآن، هنر و تفسیر سوره‌های بقره و مائده گنجانده شده است.
همچنین در بخش دیگری از این لوح‌فشرده مجموعه کامل زندگینامه، احادیث، زیارتنامه، مرثیه و مولودی چهارده معصوم (ع) عرضه شده است.

 

مردم از نحوه اطلاع‌رسانی نمایشگاه اظهار نارضایتی کردند
در نظرسنجی که در شانزدهمین روز برپایی نمایشگاه قرآن‌کریم انجام شد 80 درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه از عدم اطلاع‌رسانی مناسب شکایت کردند و باقی افراد نیز از برخورد نادرست برخی از غرفه‌دارها ناراضی بودند.
در این نظرسنجی 50 درصد بازدیدکنندگان بخش نرم‌افزار، 20 درصد بخش کتاب و 30 درصد بخش کتاب‌های پژوهشی نمایشگاه را از جمله بخش‌های برگزیده نمایشگاه عنوان کردند. همچنین در این نظرسنجی، برگزاری مسابقات گسترده برای کودکان، رعایت شئونات اسلامی از جانب غرفه‌دارها، افزایش ساعت‌های برپایی نمایشگاه، جمع‌آوری غرفه‌هایی که به منظور کاسبکاری شرکت کرده‌اند، اطلاع‌رسانی مناسب و دعوت از تمامی کشورهای اسلامی دنیا از جمله پیشنهادهایی بود که از جانب بازدیدکنندگان ارائه شد.گفتنی است، در این نظرسنجی 60 درصد افراد نحوه اطلاع از برگزاری نمایشگاه را «صداوسیما»، 10 درصد از طریق روال سالانه»، 10 درصد «از طریق مطبوعات» 10 درصد «دوستان و آشنایان» و 10 درصد نیز از «طریق تبلیغات سطح شهر» عنوان کردند.

دومین مسابقه فیلم و عکس «مفاهیم قرآن و انتظار در فرهنگ ایران»
مراسم افتتاحیه دومین مسابقه فیلم و عکس «مفاهیم قرآن و انتظار در فرهنگ ایران»، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رأس ساعت 17 روز دوشنبه، 18 آبان‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم برگزار می‌شود.
این مراسم با حضور «احمد مسجدجامعی»، مهندس «محمدمهدی حیدریان»، معاون امور سینمایی وزارت ارشاد، «محمد آفریده»، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، «سهیل جهان‌بیگلری»، دبیر بخش فیلم، «علیرضا کریمی‌صادمی»، دبیر بخش عکس و جمعی از عکاسان و فیلمسازان در سالن کنفرانس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود تا دومین مسابقه فیلم و عکس «مفاهیم قرآن و انتظار در فرهنگ ایران»، رسماً افتتاح شود.
92 فیلم کوتاه داستانی و مستند با مضامین دینی و معنوی همچون انتظار فرج قائم‌آل‌محمد(عج)، تجلی مفاهیم قرآن در زندگی روزمره مردم، آیین‌ها و مراسم مذهبی، فرهنگ عامه ایران و ... روی پرده رفته و در بخش عکس نیز 92 قطعه عکس رنگی و سیاه‌وسفید با مضامین مذکور، در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
گفتنی است نمایش فیلم‌های بخش مسابقه تا 20 آبان ماه و نمایشگاه عکس تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه خواهد داشت.
این جشنواره به همت «انجمن سینمای جوانان ایران» و معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار می‌شود.

رقابت 58 فیلم کوتاه در جشنواره «مفاهیم قرآن و انتظار در فرهنگ ایران
اسامی 58 فیلم کوتاه راه‌یافته به بخش‌ رقابتی دومین مسابقه فیلم «مفاهیم قرآن و انتظار در فرهنگ ایران» اعلام شد.
هیأت انتخاب و داوری این مسابقه، متشکل از «رضا مقصودی»، «محمدرضا محمدی‌نیکو» و «علی‌اکبر قاضی‌نظام» از میان 360 فیلم کوتاه، داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی ارسال شده به دبیرخانه مسابقه، 58 فیلم کوتاه را برای نمایش در بخش رقابتی جشنواره انتخاب کردند.
«راه طولانی عشق؛ نشان از بی‌نشان‌ها؛ فرمان رؤیای مقدس؛ دست‌های رو به آسمان؛ چای دانشجویی؛ در سایه حصارهای خشتی؛ پنجره‌ای رو به آفتاب؛ راه رفتن در مه؛ آدم‌ها دورند؛ سکوت؛ همسفر خاموش؛ دراندوه شریف؛ آن دورها مرا متولد کن؛ تختی برای هیچ‌کس؛ این گهواره تکان خواهد خورد، ایران ما «خراسان»؛ روز واقعه؛ سروخرامان؛ الم نشرح؛ مسجد جامع اصفهان، مسجد نصیرالملوک، مسجد جامعه یزد؛ زیارت، آوات؛ نذر؛ ضامن آهو؛ شمس‌الضحی؛ پرواز؛ تولدی دیگر؛ خاک آستان علی؛ تشنه؛ مسافران خاک؛ بناهای رؤیا؛ مدد یا رسول‌الله؛ دانایی؛ برهوت؛ قاب‌های خالی؛ نسیمی از حقیقت؛ زنی به رنگ عشق؛ سلیمانی نبی‌ هدهد؛ فرشته‌ها می‌بینند؛ چکچکو؛ مرزه‌وان؛ دوست آن باشد؛ سوسن و ماهی؛‌ دم دم سحری؛ قاصدک زندگی؛ باران؛ آغاز یک پایان؛ نقطه جاده؛ ادواردو و انتظار زمین؛ فیلم‌های برگزیده دومین مسابقه فیلم هستند.
گفتنی است از برگزیدگان این مسابقه با اهدای لوح افتخار جوایز نقدی، در پایان نمایشگاه تقدیر می‌شود. علاقه‌مندان برای دیدن این آثار می‌توانند از ساعت 19 تا 20:30 به نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم مراجعه کنند.

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo