شهید آوینی

 
نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی

صدها هزار نفر از مردم تهران در سالروز شهادت امیر مومنان حضرت علی بن ابیطالب(ع) نماز جمعه را با شكوه معنوی كم نظیر به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ا‌ی اقامه كردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه دوم نماز با اشاره به جنجالی كه آمریكا و برخی كشورهای دیگر درباره مسئله هسته‌ای ایران به راه انداخته‌اند، خاطرنشان كردند: علت اصلی این جنجالها و حرف های بی‌منطق این است كه ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران با وجود توطئه‌ها و دشمنی مستمر مراكز سلطه به پیشرفت‌های درخشان دست یافته و با تكیه بر اقتدار درونی خویش پرشور و پرامید به راه روشن خویش ادامه می‌دهد.

ایشان منافع كمپانی‌های بزرگ اقتصادی را عامل نهایی تعیین سیاست‌های مراكز سلطه جهانی برشمردند و افزودند: مراكز سیاسی اقتصادی نظام سلطه حاضرند به شرط وابستگی ملتها برخی امكانات را به كشورهای تحت سلطه بدهند اما هنگامی كه ملت ایران و جمهوری‌ اسلامی بر استقلال ملی پای می‌فشارند دست به جنجال آفرینی می‌زنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستیابی دانشمندان جوان ایران به فناوری تولید سوخت هسته‌ا‌ی و حضور ایران به عنوان یكی از 10كشور دارای این فناوری مهم را از جمله علت‌های عصبانیت آمریكایی‌ها و دیگر دشمنان ملت ایران خواندند و افزودند: جمهوری اسلامی علاوه بر ایده‌های نو و جذاب در زمینه‌های صنعت، ساخت زیربناها و ارائه فرهنگ اصیل اسلامی به دل‌های مشتاق ملتها پیشرفت‌های فراوان داشته است و دشمنان این ملت سعی می‌كنند با زدن تهمت تولید سلاح هسته‌ا‌ی به ایران، این پیشرفتها را بپوشانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین استراتژی ایران در برخورد با سلاح هسته‌ا‌ی تأكید كردند: همان گونه كه بارها گفته‌ا‌یم و نظر شرعی خود را اعلام كرده‌یم ما به دنبال تولید، نگهداری و كاربرد سلاح هسته‌ای نیستیم و معتقدیم كشوری كه ملتی یكپارچه و این همه جوان مومن دارد اصولاً نیازی به سلاح اتمی ندارد.

ایشان با توصیه ملت و مسئولان به هوشیاری كامل خاطرنشان كردند: دشمنان در تلاشند وحدت ملی موجود در كشور را به هم بریزند و با شعارهایی نظیر حاكمیت دوگانه اینگونه وانمود كنند كه میان مسوولان اصلی نظام اختلاف وجود دارد اما با وجود این تلاشها سران سه قوه درباره مسایل اساسی دیدگاه مشترك دارند و همین واقعیت آنها را بیشتر عصبانیت می‌كند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ا‌ی حضور مدیریت‌های جوان و پرنشاط در عرصه‌ پیشرفت كشور، پشتیبانی مردم از حكومت، وجود روحیه جهادگرا در جوانان و استقبال جوانان از مراسم مذهبی و معنوی را از دیگر علل ناراحتی دشمنان ملت ایران ارزیابی كردند و افزودند: آنها می‌خواهند در محیط دانشگاه، بازار، سیاست، محیط‌های كارگری و همه مراكز دیگر التهاب سیاسی به وجود آورند و آرامش موجود را به هم بزنند بنابرین همه ملت و جوانان باید بیشتر از گذشته هوشیار باشند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی راهپیمایی روز قدس روز جمعه آینده را بسیار مهم خواندند و تأكید كردند: انشاءالله جمعه آینده ملت یران و دیگر ملتهای مسلمان با صلابت و قدرت به میدان می‌آ‌یند و از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌كنند.

ایشان ظلم و جنایات روزمره صهیونیستها در سرزمین فلسطین، صبر و استقامت افسانه‌ا‌ی و تحسین برانگیز ملت فلسطین و سكوت مذموم مجامع بین‌المللی و دولت‌های اسلامی و اروپایی را سه نكته فراموش نشدنی و ماندگار در قضیه فلسطین خواندند و افزودند: بوش و دستیارانش شریك جنایات شارون هستند اما اروپایی‌ها كه به دروغ این قدر دم از حقوق بشر می‌زنند چرا در برابر جنایات صهیونیستها ساكتند و حتی در مواقعی این جنایات را تأیید می كنند.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای حضور ملت ایران و دیگر ملتهای مسلمان در راه‌پیمایی روز قدس را باعث دلگرم شدن ملت بی‌پناه فلسطین برشمردند و افزودند: حمایت ملتها از مردم صبور و تنهای فلسطین، باعث استقامت و پایداری بیشتر ملت فلسطین خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبه اول نماز جمعه شهادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) را مصیبت و خسارتی بری تاریخ بشریت دانستند و تصریح كردند: حضرت علی(ع) در دوران كوتاه حكومت خود نشان دادند كه اصول و ارزش‌های اسلامی در همه شرایط از جمله دوران گسترش، اقتدار و رفاه جامعه اسلامی نیز قابل اجراست.

ایشان با تأكید بر این كه در صورت ادامه حكومت حضرت علی(ع) و استمرار اقدامات آن حضرت دنیای اسلام تا قرنها بیمه می‌شد، افزودند: حضرت امیرالمومنین(ع) در دوران حكومت خود كه گستره آن بسیار وسیع و غیرقابل مقایسه با جامعه اسلامی دوران پیامبر(ص) بود، ثابت كردند كه اگر حاكم اسلامی و مدیران جامعه مصمم باشند می‌توان اصول اسلامی نبوی را كه همان عدالت، توحید، انصاف با مردم، ارج نهادن به حقوق مردم، رسیدگی به حال ضعفا، ایستادگی در مقابل ظلم و پافشاری بر مبانی حق و اسلام می‌باشد در جامعه اجرا كرد.

مقام معظم رهبری این مسئله را از جمله مسایل نظام اسلامی ایران دانستند و خاطرنشان كردند: برخی كه شاید مقهور و یا سست شده باشند تصور می‌كنند دوران شعارهای انقلاب همچون عدالت اجتماعی، استقلال و خودكفایی به سرآمده، اما اگر با هوشیاری و با شوق و امید وارد میدان شویم قطعاً این اصول جلوه و جذابیت بیشتری در این مقطع خواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت علی (ع) را محور وحدت و مورد تجلیل همه مسلمانان دانستند و با اشاره به سرمایه‌گذاری برخی مراكز خارجی برای انتشار توأم كتاب‌های ضد سنی و ضد شیعی، تأكید كردند: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید در قبال اقدامات تحریك آمیز و اختلاف برانگیز هوشیار باشد تا گرفتار تلاش برنامه ریزی شده دشمنان برای یجاد اختلافات مذهبی نشوند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به عظمت شب‌های قدر و حضور گسترده قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان در مراسم این شبها مردم را به بهره‌گیری بیش از پیش از فضایل و معنویت شب‌های قدر جهت پالیش درون و دوری از رذایل اخلاقی توصیه كردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش پایان خطبه دوم خطاب به امت اسلامی بیاناتی را به زبان عربی درباره اهمیت مسئله فلسطین در روز جهانی قدس ایراد كردند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo