شهید آوینی

 
افتتاح مساجد جدید برای مسلمانان روسیه


مسلمانان روسیه با افتتاح مساجد جدید به دعا و برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان ادامه می دهند.

مسجد جدیدی در شهر بنزا، شرق روسیه، پس از هشت سال ساختمان سازی  طی ماه مبارک رمضان افتتاح شد. علاوه بر این ، پروژه هایی برای برطرف کردن نیاز 23 میلیون مسلمان روسیه در سر تا سر این کشور آغاز شده است.

در شهر کازان پایتخت جمهوری تاتارستان یک مرکز تجاری افتتاح شده تا خدمات خود را در اختیار مسلمانان محجبه قرار دهند.

سلفیا مقصادوا، یکی از بنیانگذاران این پروژه گفت : با افزایش تعداد زنانی که بر اساس اصول اسلامی لباس می پوشند ، تصمیم گرفتیم تا این مرکز تجاری را برای ارائه خدمات به زنان محجبه تاسیس کنیم  تا پاسخگوی نیازهای آنها برای در اختیار داشتن لباسهای اسلامی و غیره باشیم. در فروشگاه های این مرکز تجاری غذاهایی که مسلمانان در ماه رمضان مصرف می کنند نیز به فروش می رسد.

باوجود این که مسلمانان روسیه از مسلمانان خاورمیانه دور هستند اما نگرانی آنها نیز همانند دیگر مسلمانان جهان اسلام است. آنها در دعاهای خود مسلمانان عراقی و فلسطینی که از اشغال کشورشان توسط نیروهای بیگانه در رنج بوده را نیز فراموش نمی کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری نواستکی، مسلمانان روسیه برای بازگردانیدن سرزمین فلسطینیان به آنها دعا می کنند. این گزارش در ادامه آورده است مسلمانان روسیه اقداماتی را برای جمع آوری کمکهای مالی به فلسطینیان انجام داده اند.

با این که مسلمانان روسیه جمعیتی معادل 23 میلیون نفر از 144 میلیون نفر کشور روسیه را تشکیل می دهند، از این امر که گه گاه توسط برخی از مقامات مورد بی اعتنایی قرار می گیرند ناراضی هستند. رهبران مسلمان روسیه از این امر اظهار نارضایتی کردند که رئیس جمهور این کشور برای دومین سال متوالی فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به مسلمانان روسیه تبریک نگفته است

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo