شهید آوینی

 
 ديدار دانشجويان و تشكلهاى دانشجويى و برگزيدگان المپيادهاى دانشجويى با رهبر معظم انقلاب اسلامی

جمع زيادى از دانشجويان و تشكلهاى دانشجويى و همچنين برگزيدگان المپيادهاى دانشجويى، عصر امروز در فضايى صميمى با حضرت آيت‏الله خامنه‏اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار و گفتگو كردند.

در اين ديدار آقايان ابوالقاسم اوجاقلو رتبه اول المپياد دانشجويى الهيات و معارف اسلامى، ودود حيدرى مسؤول بسيج دانشجويى دانشگاه علوم پزشكى تهران، محمد دهقانى برگزيده جشنواره خوارزمى و دانشجوى مهندسى كامپيوتر، پرويز امينى دبيركل اتحاديه انجمن‏هاى اسلامى دانشجويان مستقل، ابراهيم شمشيرى دبيركل جامعه اسلامى دانشجويان، هامون طهماسبى دارنده مدال نقره المپياد جهانى شيمى، اميرعباس اسماعيلى دبيركل اتحاديه تشكل‏هاى سياسى اسلامى دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامى، اميررضا نيكان نماينده نخبگان و چهاردولى نماينده دانشجويان شاهد به بيان ديدگاههاى خود درباره مسائل مختلف پرداختند كه مهمترين نكات بيان شده عبارتند از:
- استفاده بيش از پيش از ظرفيت استعدادهاى علمى و نخبگان كشور و سياستگذارى و برنامه‏ريزى صحيح و اقدام همه جانبه و هماهنگ جهت تحقق جنبش نرم‏افزارى
- توجه و اهتمام بيش از پيش به گفتمان عدالت و عدالت محورى در برنامه‏هاى توسعه كشور و ارتقاء كارآمدى نظام اسلامى در اين جهت
- تحقق عملى پاسخگويى مسؤولان
- لزوم ايستادگى مسؤولان در مقابل فشارها و باج‏خواهى غرب درخصوص دانش هسته‏اى ايران بعنوان حق مشروع ملت ايران
- ايجاد زمينه براى گسترش فرهنگ نقد در دانشگاهها
- اهتمام جدى مسؤولان براى تعميق معنويت و ارزشهاى دينى در دانشگاهها
- پيگيرى مبارزه بى‏امان با مفاسد اقتصادى
- لزوم ارتباط نزديكتر مسؤولان با نسل جوان و دانشگاهى و حضور آنان در مجامع دانشجويى
- جلوگيرى از تبعيض موجود ميان فارغ‏التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامى با فارغ‏التحصيلان ساير دانشگاهها
- و فرهنگ سازى براى الگو قرار گرفتن نخبگان در جامعه

حضرت آيت ‏الله خامنه‏اى در اين ديدار در سخنانى هدف از برگزارى جلسات هر ساله با دانشجويان در ماه مبارك رمضان را شنيدن سخنان و ديدگاههاى آنان و تكريم دانشگاه و دانشجو بمنظور تكريم علم و دانش دانستند.

ايشان پيشرفت همه جانبه كشور را در گرو سرمايه‏گذارى و تلاش در عرصه علم و دانش دانستند و افزودند: محترم بودن علم در جامعه موجب جوشش استعدادهاى درونى جامعه و بومى شدن علم و در نهايت استقلال و پيشرفت كشور و عدم تبعيت از بيگانه خواهد شد.

مقام معظم رهبرى، ترويج علم در كشور را يكى از ثمرات مهم انقلاب اسلامى برشمردند و با اشاره به موفقيت‏هاى بدست آمده در فعاليتهاى علمى و دانشگاهى تصريح كردند: رمز اصلى حل مشكلات و پيشرفت كشور، اهميت دادن به علم است.

حضرت آيت‏ الله خامنه‏اى با گلايه از برخى كوتاهى‏ها براى گسترش فرهنگ دينى و معنوى در دانشگاهها بر لزوم همراهى علم با تقوا، تزكيه و اخلاق تأكيد كردند. رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين با تأكيد بر لزوم فراگير شدن گفتمان عدالت در جامعه خاطرنشان كردند: خواست عدالت و رفع فساد بايد بعنوان درخواست هميشگى دانشجويان و جامعه مورد اهتمام باشد ضمن آنكه نبايد در كنار اين خواست، فعاليتها و كارهاى مثبت انجام گرفته زير سؤال رود.

ايشان مهمترين چالش كنونى نظام اسلامى با مراكز قدرت جهان را هراس آنها از اثبات كارآمدى نظام اسلامى دانستند و افزودند: در مواجهه با مسائل، مشكلات و كاستى‏ها بايد برخورد بصورتى باشد كه زمينه حل مشكلات و كمك به مسؤولان بوجود آيد.

ايشان همچنين با تأكيد بر لزوم حمايت عملى از نخبگان و زمينه‏سازى براى پيشرفت علمى آنان تأكيد كردند: البته نخبگان نيز بايد بدانند كه همه ما بدهكار ملت، تاريخ و نسلهاى آينده هستيم و كسى نبايد خود را طلبكار مردم بداند.

در پايان اين ديدار نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آيت ‏الله خامنه‏اى اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را بهمراه مقام معظم رهبرى افطار كردند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo