شهید آوینی

 
کتاب شب های بی مهتاب خاطرات اسارت سرهنگ شهبازی منتشر شد.

کتاب «شب های بی مهتاب »حاصل نوزده ساعت مصاحبه با آزاده سرافراز سرهنگ شهاب الدین شهبازی و تدوین محسن کاظمی است توسط انتشارات سوره مهر به بازار آمد.

این کتاب در ده فصل با عناوین :« ژاندارم انقلابی »که اشاره به دوران کودکی و مبارزات شهبازی در قبل از انقلاب دارد. فصل دوم : «نوار مرزی »که بازگو کننده نا آرامیهای قبل از جنگ و آغاز جنگ وشروع دوران اسارت است . فصل سوم: «به رنگ زرد» ، اشاره به اعتصاب غذا در اسارت دارد. فصل چهارم :عزاداری ایام محرم و مقاومت در برابر شکنجه ها به نام « بوی عنبر»،فصل پنجم : «کمپ افسران» در مورد تشکلهای علنی وسری می باشد.فصل ششم : « جنگ رسانه ای »،فصل هفتم با عنوان «در دل دشمن و ضد انقلاب»،فصل هشتم :«راه گوارا»، فصل نهم:«  ماندگاری » ، فصل دهم :« پا یان شب سیه » و در انتهاء با اسناد و عکس به پایان می رسد.

بر اساس این گزارش دربخشی از کتاب شب‌های بی مهتاب می‌خوانیم :« ...در آن لحظه غرور خود را خرد شده می دیدم .باور کردنی نبود؛ من! شهبازی ! گرفتار دشمن شده بودم . آن لحظه تلخ ترین و ناراحت کننده ترین لحظه عمرم بود. 25 آبان ماه هوا گرگ ومیش بود،صدای جروبحث عراقی ها مرا از شوک در می آورد، آنها با هم اختلاف پیدا کرده بودند که ما را با خود ببرند یا بکشند و خود را خلاص کنند....»

گفتنی است کتاب « شب های بی مهتاب » در 251 صفحه و با  شمارگان 2200 نسخه و قیمت 1600تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo