شهید آوینی

 
بیش از 70 اثر نگارگری در نمایشگاه قرآن عرضه شده است

77 اثر نگارگری،در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به معرض نمایش عمومی گذاشته شده است .

این آثار در بخش هنری نمایشگاه عرضه شده و تمام آنها بر اساس قصص قرآن کریم و در رشته های گل و مرغ ،  مینیاتور و تذهیب خلق شده اند .

آثار تذهیب این بخش  در قالب  صفحه فهرست" و "روی جلد " عرضه شده و آثار گل و مرغ نیز به صورت " جلد لاکی " در تابلو های مختلف به نمایش گذاشته شده است . این آثار با استفاده از آبرنگ و گواش به تصویر کشیده شده اند .

آثار فلزی ، آثار چوبی ، تابلوهای خوشنویسی ، سفال و شیشه از دیگر اشیائی هستند که در بخش هنری نمایشگاه قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است .

تابلوی معرق عصر عاشورا ازدیگر آثار برجسته و چشم نواز بخش هنری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است که در میان آثار ارزشمند به نمایش گذاشته در این بخش ، توجه همگان را به خود جلب می کند .

ظرافت بسیاری که در عین حجم بزرگ آن و استفاده از رنگ طبیعی با استفاده از چوب های متنوع از جمله ارزشهای این اثر هنری است .

بخش هنری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ، علاوه بر نمایش آثار متعدد و متنوع هنری ، برنامه هایی را نیز برای این دوره از نمایشگاه پیش بینی کرده است که برگزاری همایش کاتبان بزرگ قرآن کریم ، از جمله این ویژه برنامه هاست .  امسال ششمین دوره از این همایش ، به خوشنویس عصر صفوی و کاتب بزرگ کلام وحی ، مرحوم نیریزی اختصاص دارد

منبع: خبرگزاری‌مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo