شهید آوینی

 
آخرين اخبار از نمایشگاه بین المللی قرآن
برنامه‌های سومین روز هنرهای آوایی رمضان و قرآن

«سیدآرش شهریاری» در سومین روز از جشنواره هنری قرآن به اجرای موسیقی سنتی-آیینی مناسبتی پرداخته و آواها و نواهای رمضان در دزفول بررسی می‌شود.
گروه موسیقی سنتی-آیینی به سرپرستی «محمدجواد بشارتی» و خوانندگی «سیدآرش شهریاری»، سوم آبان‌ماه، در سومین روز از جشنواره هنری قرآن، به اجرای برنامه می‌پردازد.نقاره‌زنی دزفول، آواها و نواهای رمضان در دزفول، قنبرخوانی و دوبیتی‌خوانی در شهر دزفول، دمدم‌ سحری در بوشهر و حكایت رزم خیبر با رباب و قیچكتوسط مردم بلوچستان بخش‌های دیگر این برنامه هستند. همچنین مردم خرم‌‌آباد به اجرای آیین نمایشی دخیل نبو می‌پردازند.علاقه‌مندان برای دیدن این برنامه می‌توانند ساعت 19 تا 21 به تالار «وحدت» مراجعه كنند.

در سومین و چهارمین روز از جشنواره هنری قرآن اجرا می‌شود:پرده‌خوانی و چاوش‌خوانی مرشد‌كل «‌یوسف بهاری»

مرشدكل‌ «یوسف بهاری»، سوم و چهارم آبان‌ماه به پرده‌خوانی در فضای باز نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم می‌پردازد.

همزمان با برپایی دوزادهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم، مرشدكل «‌یوسف بهاری» از شهر تهران، در روزهای سوم و چهارم آبان‌ماه به پرده‌خوانی و چاوش‌خوانی می‌پردازد.این مراسم از بخش‌های هنرهای آوایی رمضان و قرآن است كه در فضای باز نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم اجرا می‌شود.همچنین امروز، سوم آبان‌ماه گروه تعزیه «اراك» در فضای باز تئاترشهر، تعزیه‌خوانی می‌كنند.

در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن :پاویون خبرنگاران فعلاً در حد شعار است

براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده قرار بود در نمایشگاه بین‌المللی قرآن پاویون ویژه خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌های گروهی تشكیل شود كه در سومین روز هنوز خبری از این پاویون نیست.
در این بخش خبرنگاران می‌توانند با هر شخصی از مسئولان نمایشگاه و مسئولان كشوری ملاقات و مصاحبه كنند.
همچنین امكانات لازم برای تعامل بیشتر خبرنگاران با یكدیگر و ارسال اخبار به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف نیز درنظر گرفته شده بود تا خبرنگاران با سهولت و آرامش خاطر بیشتری فعالیت كنند.
گفتنی است، تاكنون كه سه روز از برگزاری نمایشگاه می‌گذرد كسی خبری از راه‌اندازی این مكان ندارد و مسئولان ستاد برگزاری نمایشگاه وعده فرداها را می‌دهند.

نمایش حضرت یوسف(ع) به روایت قرآن

زندگینامه حضرت یوسف(ع) از شنبه دوم آبان‌ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم نمایش داده می‌شود.«رمضان توكلی»، نویسنده و كارگردان این نمایش گفت: داستان این نمایشنامه جزء به جزء برگرفته از سوره حضرت یوسف(ع) در قرآن‌كریم است كه توسط چند نفر از دانشجویان رشته بازیگری به نمایش درمی‌آید.وی افزود: اصل ما بر این است كه بتوانیم داستان‌ها و مضامین قرآن‌كریم را در قالبی آسان‌تر و قابل فهم مقام گروه‌های سنی و علاقه‌مندان قرآن‌كریم بیان كنیم.توكلی با بیان این مطلب كه ما سعی می‌كنیم با كمترین امكانات نمایشگاه بین‌المللی قرآن این حركت فرهنگی را ادامه دهیم، گفت: مسئولان نمایشگاه آن طور كه باید همكاری لازم را ندارند و هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی برای جلب بازدیدكنندگان از این نمایش انجام نمی‌شود. گفتنی است، نمایش حضرت یوسف‌(ع) تا 24 آبان ماه از ساعت 20 الی 21 در غرفه جوان دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم اجرا می‌شود.

حضور كمرنگ دبیر دوازدهمین نمایشگاه قرآن

«برزین ضرغامی» دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم از زمان افتتاحیه تا امروز سوم آبان‌ماه حضور كمرنگی در محل برگزاری نمایشگاه داشته است.

براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده دبیر نمایشگاه باید در ستاد حضور داشته باشد تا هر لحظه خبرنگاران بتوانند با وی مصاحبه كنند، ولی دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم از این قاعده مستثنی شده است.
شب گذشته نیز قرار بود وی در غرفه خبرگزاری قرآنی ایران(ایكنا)، حضور یابد ولی با پیگیری‌های متعدد كاركنان و خبرنگاران خبرگزاری تا امروز خبری از وی نشده است و مسئولان ستاد برگزاری این نمایشگاه هم اطلاع دقیقی از زمان حضور ضرغامی در ستاد ندارند.

ترجمه قرآن به قلم آیت‌الله «محمد صادقی‌تهرانی» در نمایشگاه قرآن

ترجمه جدید قرآن‌‌كریم به قلم آیت‌الله «محمد صادقی‌تهرانی» در بخش كتاب‌های قرآنی چاپ اول سال 83 دوازدهمین نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته‌ شد.

«علیرضا ایمانی» مسئول انتشارات «كلیدر» كه انتشار این ترجمه را به‌عهده دارد، در این‌باره گفت: ترجمه قرآن آیت‌الله «محمد صادقی‌تهرانی» اولین ترجمه فارسی وی از قرآن است كه با زبانی ساده و كاربردی صورت گرفته است.
وی افزود: آیت‌الله «صادقی» در ترجمه خود به معانی اصلی كلمات توجه ویژه‌ای داشته است.
ایمانی ترجمه «الله» به «خدا»، «قوامون» به «پاسداران» و «الرحمن» به «رحمت‌گر عموم» را از نمونه‌های ترجمه بعضی كلمات نام برد.
مسئول انتشارات «كلیدر» در ادامه اظهار كرد: ویژگی‌ مفهومی این ترجمه باعث زدایش اتهامات احتمالی از ساحت مقدس دین می‌شود.
این ترجمه معطر در 1212 صفحه در رنگ آبی با تیراژ پنج‌هزار جلد چاپ شده است.
گفتنی است، آیت‌الله «محمد صادقی‌تهرانی» استاد حوزه‌های علمیه نجف، قم و بسیاری از كشورهای اسلامی است و تاكنون بیش از 100 عنوان كتاب در زمینه‌های قرآن‌پژوهی و دین‌پژوهی تألیف كرده است.

همزمان با ماه‌رمضان صورت می‌گیرد:افتتاح 114 نمایشگاه قرآن در كشور

«یوسف افراش»، مدیر برپایی نمایشگاه‌های قرآن استان‌ها از افتتاح یك‌صد و 14 نمایشگاه قرآن در سطح كشور در ایام ماه‌مبارك‌رمضان خبر داد.
«یوسف افراش» در این‌باره گفت: امسال در سطح 28 استان كشور و شهرستان‌های تابعه، یك‌صد و 14 نمایشگاه قرآنی به نیت تعداد سوره‌های قرآن برپا می‌شود كه یك اتفاق بی‌سابقه قرآنی در سطح كشور است.
وی افزود: با توجه به استقبالی كه در سال‌های گذشته از نمایشگاه بین‌المللی قرآن صورت می‌گرفت بر آن شدیم تا علاوه بر احیا و تقویت بنیه‌های قرآنی در استان‌ها، نمایشگاه قرآن را در سراسر كشور نهادینه كنیم.
افراش هماهنگی و همكاری ادارات كل ارشاد را با دیگر نهادهای فرهنگی استان‌ها را یك امر مبارك توصیف و تصریح كرد: این همكاری موجب ایجاد شور و شوق در نهادهای قرآنی استان‌ها می‌شود و از سوی دیگر آنان را به هم نزدیك می‌كند.
وی، نمایشگاه بین‌المللی تهران را الگوی مناسبی برای نمایشگاه‌های استانی خواند و گفت: البته دست برپاكنندگان نمایشگاه‌های استانی باز است كه اقدامات جدید و خلاقانه‌ای را در سطح استان خود انجام دهند.

افتتاح نمایشگاه قرآن‌كریم در استان زنجان

سومین نمایشگاه علوم قرآنی استان زنجان همزمان با شهر زنجان در شهرهای ابهر، خدابنده، خرمدره و طارم طی مراسمی دیروز دوم آبان ماه آغاز به كار كرد.
در زنجان این مراسم در تالار هنر فرهنگسرای امام‌خمینی(ره) و با حضور معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری زنجان، مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان محلی شروع به كار كرد.
در این نمایشگاه 600 عنوان كتاب علوم قرآنی برای فروش عرضه شده و نیز 138 اثر تابلوهای هنری، با مضامین قرآنی و كتاب‌های خطی نفیس ارائه شده است.
ایجاد فضای ویژه فعالیت‌های قرآنی كودكان شامل قصه‌گویی، روانخوانی قرآن و نقاشی، اجرای محافل انس با قرآن و شب شعر، غرفه فعالیت‌های قرآنی بانوان استان و تجلیل از خادمان قرآن‌كریم از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.
این نمایشگاه از دوم تا یازدهم آبان ماه به مدت ده روز در تالار هنر فرهنگسرای امام‌خمینی(ره) برای بازدید علاقمندان دایر است.
همچنین در این مراسم، دفتر خبرگزاری «شبستان» در زنجان وابسته به كانون‌های فرهنگی هنری مساجد كشور كه به پوشش اخبار حوزه دین می‌پردازد، افتتاح گردید.

در نمایشگاه قرآن اتفاق افتاد:عرضه یك نرم‌افزار ویژه قرآنی برای نخستین‌بار در جهان

نسخه جدید نرم‌افزار قرآنی «مزمل ویژه انتظار» با قابلیت‌های استثنایی در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم عرضه شد.

این نرم‌افزار جامع‌ترین نرم‌افزار قرآنی در جهان قابلیت دسترسی به اینترنت با صدای 14 قاری برتر بین‌المللی به 30 زبان دنیا است.این نرم‌افزار دارای دو بخش «قرآن» و «انتظار» و حاوی اطلاعاتی از 300 پایگاه اینترنتی مفید و مهم در موضوعات قرآن و انتظار است.بخش قرآن این نرم‌افزار از قابلیت رؤیت همزمان تفسیر آیه‌به‌آیه «المیزان»، ترجمه «محمدمهدی فولادوند» همراه با سه جلد معجم «احصایی» با پنج بار تكرار، رؤیت متن قرآن به خط «عثمان‌طه» به 20 رنگ و 9 زبان همراه با تسهیلات ختم قرآن و پخش اذان برخوردار است.
چكیده‌ای از زندگینامه امام زمان(عج) نام‌های مبارك حضرت‌ مهدی(عج)، قابلیت دسترسی به پایگاه‌های اینترنتی قرآنی و مهدویت به‌طور مستقیم از روی نرم‌افزار و آیات مربوط به حضرت مهدی(عج) در قرآن از جمله قابلیت‌های بخش انتظار این نرم‌افزار است.

منبع:خبرگزاری قرآنی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo