شهید آوینی

 
برنامه‌های هفته ملی نوجوان و فرهنگسرای نوجوان اعلام شد
‌در دومین دوره هفته ملی نوجوان ده‌ها برنامه ارزشمند ویژه نوجوانان شهر تهران، از سوی فرهنگسرای نوجوان اجرا می‌شود.

به نقل از روابط عمومی ستاد هفته ملی نوجوان و فرهنگسرای نوجوان از هشت آبان ماه كه مصادف با روز ملی نوجوان می‌باشد هفته ملی نوجوان آغاز می‌شود و تا 14 آبان ماه با همراهی و حضور هزاران نوجوان و مشاركت فرهنگسرای نوجوان وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان بسیج دانش آموزی طی هفت روز، ده‌ها برنامه ارزشمندی اجرا می‌شود.

مسعود شریفی، سرپرست فرهنگسرای نوجوان و دبیر برنامه‌های هفته ملی نوجوان گفت: امسال دومین سال برگزاری برنامه‌های هفته ملی نوجوان می‌باشد كه با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با هدف ارزشگذاری به هویت نوجوانان ایرانی و توجه دادن نگاه مسئولین و اجتماع بر اهمیت نوجوانان و دوران نوجوانی و نهایتا ایجاد انگیزه نشاط معنویت و اندیشه و ارتباط با فرزانگان و فرهیختگان ایرانی از سوی نوجوانان برگزار می‌شود. شریفی در توضیح برنامه‌های خاص این هفته تصریح كرد:

اولین روز یعنی هشتم آبان ماه كه روز ملی نوجوان است، با هدف تجدید میثاق با ارزش‌های اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و توجه و سپاس از شهدای نوجوان، بیش از 2000 نوجوان به مرقد مطهر امام خمینی می‌روند و پس از انجام برنامه‌هایی دل‌انگیز به زیارت تربت پاك شهید محمدحسین فهمیده خواهند رفت.

روز دوم كه نهم آبان ماه است روز دیدار آفتاب نامگذاری شده و در این روز تلاش بر این است كه نوجوانان به دیدار مقام معظم رهبری بروند و از نزدیك با رهبر خود گفت و گو كنند و سفره نوجوانی را برای صرف افطار در پیشگاه رهبر محیا كنند.

روز سوم، دهم آبان ماه روز هنر و هنرورزی نامگذاری شده است و در این روز با هدف ایجاد اندیشه هنر و خلاقیت و آفرینش‌های هنری و دیدار چهره به چهره نوجوانان با هنرمندان بیش از 300 نوجوان هنرمند و موفق به موزه هنرهای معاصر می‌روند و از نمایشگاه باغ ایرانی كه مفهومی از منظر ایرانی و نگاه هنر كهن ایرانی دارد دیدن می‌كنند و طی همایشی اجرای طولانی‌ترین نقاشی جهان در ابتدای هزاره سوم از سوی نوجوانان، بررسی و اعلام می‌شود. گفتنی است در این روز مركز كوچك آفرینش‌های هنری نوجوانان غرب تهران نیز در فرهنگسرای نوجوان كار خود را آغاز می‌كند.

روز چهارم، روز اندیشه‌های برتر نامگذاری شده است، كه در این روز با هدف تقدیر از نوجوان اندیشمند و دیدار نوجوانان با اندیشمندان ایران اسلامی 5 گروه 30 نفره نوجوانان موفق در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی به منازل و محل كار فرهیختگان و فرزانگان ایرانی می‌روند و ضمن تجلیل از این بزرگان از سوی فرهنگسرای نوجوان نوجوانان موفق معرفی و تقدیر می‌شوند.

روز پنجم هم، روز سلامت نوجوانی در نظر گرفته شده در این روز كه مصادف با دوازدهم آبان ماه است با هدف توجه به سلامت جسمی و روحی نوجوانان و ایجاد اندیشه سلامت در میان نوجوانان در 44 مدرسه تهران یعنی هر منطقه 2 مدرسه كارشناسان سلامت حضور پیدامی‌كنند و از برای اعلام اهمیت سلامت نوجوانان برنامه‌های مسابقه، گفت و‌‌ گو و ‌سخرانی ارائه می‌دهند.

روز ششم، روز نوجوانی و عدالت است، این برنامه كه مصادف با شهادت امیرالمومنین می‌باشد با هدف توجه نوجوانان به عدل و رفتار انسانی امام علی و اندیشه عدالت اسلامی طراحی شده است. در این روز نوجوانان طی همایشی با حضور علما و فرزانگان دینی و نوجوانان مذهبی نمایش می‌بینند. با علما گفت و گو می‌كنند و بر سر سفره‌های نوجوانی لحظه‌های افطاری ارزشمندی را سپری خواهند كرد.

و روز آخر، روز نیایش و انتظار نامگذاری شده، كه باهدف توجه نوجوانان به اهمیت و ارزش نیایش دعا به درگاه حضرت حق مسابقه بزرگ اسلیمی نیایش برگزار می‌شود، در این مسابقه نوجوانان می‌توانند نیایش های خود را به صورت مكتوب به دبیرخانه ستاد هفته ملی نوجوان ارسال ‌كنند و در عید سعید فطر به بهترین آثار رسیده هدایای ارزشمندی اهدا می‌شود.

دبیر برنامه‌های هفته ملی نوجوان در پایان افزود: در نظر داریم برنامه‌های این هفته را با مشاركت بسیج دانش‌آموزی تهران و فرهنگسرای نوجوان اجرا كنیم و شایان ذكر است كه اهم این برنامه‌ها با همراهی و تلاش نوجوانان شهر تهران اجرا می‌شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo