شهید آوینی

 
سومین جشنواره سراسری شعر رضوی برگزار می‌شود
خبرگزاری فارس: سومین جشنواره سراسری شعر رضوی 4 الی 6 دی ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مدیر دبیرخانه جشنواره دایمی شعر رضوی در خصوص محورهای این جشنواره اظهار داشت: محورهای جشنواره موضوع حضرت امام رضا(ع) با تأكید بر ابعاد مختلف شخصیت، زندگی، علم، سیره، حرم، كرامت، زیارت، شفاعت، و بركات حضور امام رضا(ع) در ایران و نمود آن در فرهنگ ایران می‌باشد.

قاضی شركت كلیه شاعران كشور در كلیه مقاطع سنی و در سبك‌های مختلف و پایگاه‌های متفاوت شعری را در این جشنواره بلامانع دانست. وی افزود: شركت شاعران استان خراسان رضوی در مرحله كشوری منوط به شركت در جشنواره شهرستانی استانی شعر رضوی است و كلیه شركت كنندگان می‌بایست آثار خود را تا اول آذرماه به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری امام رضا یا دبیرخانه جشنواره دایمی شعر رضوی ارسال نماید.

مدیر دبیرخانه شعر رضوی تفاوت این دوره از جشنواره را با دوره‌های گذشه بین‌المللی بودن این جشنواره عنوان كرد و افزود: چندكشور مسلمان همسایه نیز در این جشنواره حضور دارند. وی اهداف كلی برگزاری این جشنواره را شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای شعری- ادبی، معرفی شعر و رسالت آن به عنوان یك شاخص تكامل احساس- اندیشه و عواطف انسانی، حمایت و تشویق در جهت شكوفایی استعدادها و تقویت انگیزه‌های مذهبی شاعران جوان، ترویج فرهنگ شعر با معرفی الگوهای عملی شایسته استانی و انعكاس ویژگی‌های شخصیتی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و عملی امام رضا(ع) عنوان كرد.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo