شهید آوینی

 
اقدامات تازه مسلمانان آمریکایی در راستای درک تازه ای از اسلام ‏ 

سازمان های مسلمان ایالات متحده اقدامات تازه ای را در ماه مبارک رمضان آغاز کرده اند تا درک تازه ای از اسلام و تصویر بهتری از این دین آسمانی را به غیر مسلمانان این کشور ارائه کنند.

اداره شورای روابط آمریکایی- اسلامی در جنوب کالیفرنیا( بزرگترین گروه حقوق و آزادی های فردی اسلامی در ایالات متحده) آگهی مبنی بر آموزش عمومی درباره ماه مبارک رمضان را در رادیو  پخش کرد.

شورای روابط آمریکایی- اسلامی روز پنج شنبه 23 مهر ماه در سایت اینترنتی خود عنوان کرد این آگهی یک دقیقه ای تا ماه آینده ادامه خواهد داشت. این اطلاعیه در ابتدا با صدای اذان آغاز می شود و صدایی می گوید: "رمضان ماه روزه گرفتن از سحر تا غروب است. رمضان ماه تزکیه نفس، عبادت، تأملات باطنی، نیکوکاری و صدقه به آنهایی است که در زندگی کم اقبال تر از دیگران بوده اند. این ماه زمان مناسبی برای ارتباط دوباره با خالق و برقراری صلح با همه مردم است. ما از تمام هموطن ها آمریکایی خود در تمام ادیان دعوت می کنیم در گسترش صلح، آرامش و برادری در جوامع خود به ما ملحق شوند" .

پخش این آگهی در رادیو بخشی از برنامه ای است که با هدف بهبود درک اسلام و کمک به پیروان ادیان گوناگون در سراسر آمریکا برگزار می شود تا آنها همسایگان مسلمان خود را ملاقات کرده و در افطارهای ماه مبارک رمضان در کنار آنها باشند.

شورای روابط آمریکایی - اسلامی خواستار این امر شد تا  مساجد و مراکز اسلامی سراسر آمریکا،  مسلمانان را ترغیب کنند که از غیر مسلمانان برای شرکت در مراسم افطار با آنها همراه شوند.

این شورا که در ایالت واشنتگتن قرار دارد از این اقدام بدعت آمیز با عنوان « مهمانی رمضان» یاد کرده و اظهار امیدواری می کند تا اقداماتی از این دست سطح اسلام هراسی و تعصبات بی مورد را در جامع آمریکا کاهش دهد.

یکی از تازه ترین تحقیقات و بررسی های شورای روابط آمریکایی- اسلامی نشان می دهد از هر چهار آمریکایی یک نفر دیدگاه های ضد اسلامی دارد. اگرچه این تحقیق نشان می دهد اکثر این افراد دیدگاه های مثبتی درباره اسلام داشته و به نوعی در گذشته با مسلمانان و فرهنگ اسلامی تعامل داشته اند.

مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی - اسلامی ، " نیحاد اوان" در یک مصاحبه که هفته پیش منتشر شد گفت : حضرت محمد(ص) فرموده است ماه رمضان ماه مهمانی و مهمان کردن دیگران است.

 وی افزود : از آنجا که مهمانی و قدردانی از دیگران از کارهای مهم در ماه رمضان به شمار می رود، ما امیدواریم  مساجد محلی، مراکزاسلامی و مدارس مسلمانان این فرصت را مغتنم شمرده و از همسایگان خود دعوت کنند تا در مهمانی های افطار به آنها بپیوندند.

این شورا مسئول فرستادن دعوتنامه هایی به کلیساهای عمومی، کنیسه ها و گروه های مدنی و همچنین رسانه های محلی است که می خواهند این مهمانی های افطار را به صورت خبری پوشش دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo