شهید آوینی

 
فیلم انیمیشنی محمد (ص )، خاتم النبیین در آمریکا روى پرده مى رود 
فیلم انیمیشن محمد (ص )، خاتم النبیین عید فطر در سراسر آمریکاى شمالى به نمایش در مىآید. این فیلم ۹۰ دقیقه اى وقایع سالهاى اول زندگى و تعلیمات "حضرت محمد (ص ) پیامبر اسلام را به نمایش مىگذارد.

به گزارش خبرگزارى فرانسه از واشنگتن ،"فاین میدیا گروپ"شرکت توزیع کننده این فیلم گفت که نمایش انیمیشن "محمد، خاتم النبیین " به دلیل حادثه ۱۱ سپتامبر سال۲۰۰۱ و گسترش روحیه ضد اسلامى به تاخیر افتاد. این فیلم پیش از حملات ۱۱ سپتامبر به اتمام رسید سرانجام این فیلم از۱۴ نوامبر ۲۴( آبان ماه ) مطابق با عید فطر در۳۷ شهر آمریکا و کانادا براى نخستین بار در آمریکاى شمالى در سینماها نمایش داده مىشود.

اسامه جمال،رییس شرکت "فاین میدیا گروپ" گفت که جالب است که بیشتر مردم جهان این فیلم را دیدند و آمریکایىها که تولیدکننده این اثر پویانمایى هستند، تازه مىخواهند آن ببینند. این مهاجر۵۰ ساله لبنانى تبار مقیم آمریکا گفت : این فیلم از اهمیت زیادى برخوردار است و در پایان ماه رمضان به نمایش گذاشته مىشود که کاملا با ماهیت فیلم متناسب است . انمیشین محمد خاتم النبیین ،توسط استودیوهاى پویانمایى ریچ کرست براى بدر اینترنشنال ساخته شده است .

گزارش خبرگزارى فرانسه حاکى است ،"شوراى روابط اسلامى آمریکایى"،که بزرگ ترین گروه خواستار آزادىهاى مدنى اسلامى است ، اعلام کردکه این فیلم فرصت بسیار عالى براى پدران و مادران و فرزندان آن ها از هر مذهب است تا "بیشتردرباره شخصیت تاریخى "حضرت محمد(ص )" و وقایعى که جهان امروز را شکل داد، آگاهى یابند.

ربیع احمد سخنگوى این شورا به خبرگزارى فرانسه گفت : این فیلم پاسخگوىنیازهاى پس از جو۱۱ / ۹ است تا افراد درباره تاریخ اسلام و پیام پیامبر آشنایى پیدا کنند.

نهاد عواد، مدیر مسوول این شورا، از مسلمانان خواست تا بلیت این فیلم را خریده و به دوستان و همسایگان خود هدیه دهند. جنگى که در پى حملات ۱۱ سپتامبر علیه دهشت گرایى (ترور) توسط "جورج بوش "رییس جمهور آغاز شد، بخش بزرگى از تقریبا شش میلیون مسلمان آمریکایى را در تنگنا قرار داده است .

هویت شناسى نژاد پرستانه ، بازداشت و بازگرداندن تعداد نامشخصى از افراداز کشورهاى عرب زبان و مسلمان به خاطر خطاهاى کوچک مربوط به قوانین مهاجرت و سرکوب موسسات خیریه هاى مسلمان توسط "وزارت دادگسترى" همگى یک احساسى رابه وجود آورده که بیانگر تعقیب و آزار مسلمانان است .

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo