شهید آوینی

 
4 میلیون مسلمان در آلمان به استقبال ماه مبارک رمضان می روند 

4 میلیون مسلمان حاضر در آلمان در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان به استقبال این ماه می روند.

به نقل ازپایگاه اینترنتی دانشگاه آلمانی روستوک ، ماه رمضان از 16 اکتبر آغاز می شود و مسلمانان حاضر در آلمان نیز همانند سایر مسلمانان خود را برای این ماه آماده می کنند . مسلمانان آلمان با حضور در اماکن ویژه مسلمانان همانند مساجد و مراکز فرهنگی به انجام برخی عبادات دسته جمعی از قبیل خواندن قرآن می پردازند . این پایگاه اینترنتی خاطر نشان کرده است که مسلمانان در طول ماه رمضان روزانه بخش مشخصی از قرآن را می خوانند .

شماری از مراکز فرهنگی آلمان شاهد برگزاری سخنرانی های مذهبی به مناسبت ماه رمضان هستند که با استقبال نسبتاً چشمگیر مسلمانان حاضر در این کشور مواجه می شود .

تعدادی از جمعیتهای اسلامی در آلمان با انتشار اعلامیه ای مسلمانان حاضر در این کشور را برای صرف دسته جمعی افطار در اماکن فرهنگی مسلمانان دعوت کرده اند .

به گزارش مهرپایگاه اینترنتی آلمانی زبان اسلام نیز نوشته است ، مسلمانان سراسر جهان چند روزی است که خود را برای ماه رمضان آماده می کنند . مسلمانان در طول مدت این ماه با روزه داری و انجام برخی فرائض مذهبی همانند خواندن قرآن خود را برای نزدیکی بیش از پیش به خدا آماده می کنند . مسلمانان لحظاتی پیش از طلوع خورشید تا اندکی پس از غروب خورشید دست از خوردن و آشامیدن ، استعمال دخانیات و اقدامات منافی با شئونات اسلامی می کشند .

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo