شهید آوینی

 
 برگزاری دومین مراسم مشترك دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاههای ارتش با حضور رهبر معظم انقلاب

دومین مراسم مشترك دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاههای ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز چهارشنبه با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد.

در ابتدای ورود فرمانده كل قوا به میدان، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و ایشان سپس با حضور بر مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام كردند و در ادامه از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم، نظامی‌گری در فرهنگ اسلامی را به معنای دفاع از ارزشهای الهی و انسانی و بسیار پرافتخار دانستند و تأكید كردند: ملت ایران با توكل بر خدا و با ایمان مستحكم و با تكیه بر نیروی جوان بالنده خود، همچون گذشته كه در مقابل نفوذ قدرتهای بیگانه ایستاد، در این مقطع نیز اجازه نخواهد داد پنجه خونین سلطه دشمن‌ بار دیگر بر این كشور مسلط شود.

ایشان نظامی‌گری در فرهنگ مادی را مساوی با خشونت، بی‌رحمی، اطاعت بی‌چون و چرا و ابزاربودن در خدمت صاحبان ثروت و قدرت خواندند و افزودند: در فرهنگ اسلامی، نظامی با جان و هستی خود وارد میدان دفاع از استقلال و هویت ملت و ارزشهای دینی می‌شود، لذا مجاهد فی سبیل‌الله است و مجاهدت او هرگز فراموش نخواهد شد.

فرمانده كل قوا لازمه مجاهدت و جهاد در راه خدا را آمادگی دائمی برشمردند و خاطرنشان كردند: نیروهای مسلح باید همواره از دانش و علم روز و تجربیات ارزشمند دفاع مقدس بهره‌مند باشند.

ایشان، ایمان و عمل صالح را رمز پایداری و موفقیت ملت ایران و نیروهای مسلح در طول سالهای گذشته ارزیابی و تأكید كردند: جمهوری اسلامی ایران كه در 25 سال گذشته در مقابل حركت نظام سلطه ایستاده و آن را به چالش طلبیده، اكنون مقتدرتر از گذشته است و علت اصلی واهمه دشمنان از این ملت نیز روحیه ایمان، شجاعت، ابتكار و نواندیشی آن، به خصوص جوانان این سرزمین اسلامی است.

پیش از سخنان مقام معظم رهبری، امیر سرلشكر سلیمی فرمانده كل ارتش به فرمانده كل قوا خیر مقدم گفت و سرتیپ حسنی فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری گزارش تحصیلی دانشگاههای ارتش را ارائه كرد.

در این مراسم اساتید نمونه و دانش‌آموختگان برتر دانشگاههای ارتش جوائز خود را از دست فرمانده كل قوا دریافت كردند. رزمایش میدانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و یگانهای حاضر در میدان نیز از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم‌چنین در جمع فرماندهان بلندپایه ارتش جمهوری اسلامی ایران بر لزوم استحكام انضباط سازمانی در نیروهای مسلح تاكید و خاطرنشان كردند: پشتوانه اصلی این انضباط سازمانی، احساس اقتدار معنوی نظام اسلامی در تمام اركان و بخش‌های نیروهای مسلح است.

ایشان با اشاره به جنگ روانی دشمنان، برای جلوه‌گر نشدن اقتدار معنوی جمهوری اسلامی ایران افزودند: برغم این تلاش‌ها، اقتدار معنوی نظام اسلامی بیش از گذشته است و هیچیك از سیاست‌های منطقه‌ای بدون لحاظ كردن نظر ایران قابل پیشبرد نیست.

فرمانده كل قوا با اشاره به تغییر روش‌های رزم در دنیا تاكید كردند: نیروهای مسلح نیز باید در برنامه‌ریزی‌های خود حتما روش‌ها و شرایط جدید را لحاظ نمایند.

مقام معظم رهبری با اشاره به اهمیت شناسایی، گزینش و ترتیب نیروهای با استعداد و ممتاز، بر لزوم تقویت فرهنگ برنامه‌ای عمل‌كردن در نیروهای مسلح تاكید كردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم‌چنین از نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی فنی، نیروی هوایی ارتش بازدید كردند. در این نمایشگاه طرح‌ها و بهینه‌سازی و ارتقای سامانه‌های مختلف آفندی و پدافندی كه به دست متخصصان داخلی به انجام رسیده، به نمایش گذاشته شده بود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo