شهید آوینی

 
6 تا 8 فیلم دفاع مقدس در مرحله تولید و ساخت قرار دارد 
محمدمهدی حیدریان گفت: سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای نگارش فیلمنامه با موضوع دفاع مقدس شده و امسال بین 6 تا 8 فیلم در این ژانر در مرحله تولید و ساخت قرار دارد.

محمد‌مهدی حیدریان معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در پاسخ به این سوال كه روند تولید آثار مربوط به سینمای دفاع مقدس در سال جاری در سینمای ایران چگونه است، گفت: امسال سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای نگارش فیلمنامه با موضوع دفاع مقدس شده و 10 فیلم‌نامه در این زمینه نگاشته شده و بین 6 تا 8 فیلم در این ژانر در مرحله تولید و ساخت می‌باشد.

وی گفت: امسال با كارگاه‌های فیلم نامه‌نویسی و نویسنده‌ها قرارهایی بسته شده است تا درباره سوژه‌های مختلفی جوان كودك و نوجوان، طنز و دفاع مقدس و غیره فیلم‌نامه‌هایی مستقل و تخصصی نوشته شود.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این كه سیاست ما حمایت از تشكل‌های فیلم‌نامه‌نویسی است تصریح كرد: بنیاد سینمایی فارابی و بخش خصوصی به شركت‌های فیلم نامه‌نویسی پیشنهاد فیلم ‌نامه در ژانرهای مختلف را می‌دهد تا امكان ساخته شدن آنها توسط تهیه كنندگان و كارگردانان فراهم شود.
حیدریان تأكیدكرد: سینمای دفاع مقدس بخشی از تاریخ این كشور است و در تاریخ خواهد ماند و نگاه ما رویكرد تاریخ نگارانه به جنگ است، چرا كه ضروری است تا این تاریخ به نسل‌های بعد هم منتقل و در این حوزه فعالیت شود.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان این كه از اولویت‌های جدی سیاست‌ ما حمایت از سینمای دفاع مقدس است و به دقت آن را دنبال می‌كنیم گفت: باید به نویسنده‌ها و كارگردان‌ها اجازه دهیم تا ابعاد مختلف جنگ را شناسایی كرده و خود را درگیر این مسئله كنند، سینمای دفاع مقدس صرفا عملیات جنگ نیست و تمامی زوایای آن باید مدنظر قرار گیرد.

حیدریان گفت: سینمای دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران یكی از درخشان‌ترین و حیاتی‌ترین ژانرهای سینمایی است و ذوق و سلیقه هنرمند در این كار دخیل می‌‌باشد و به همین دلیل است كه به طور مستمر در شكل‌های مختلف به آن توجه ویژه می‌شود. حیدریان در خاتمه افزود: تصویرسازی از كسانی كه در جبهه بودند مكتبی به نام ایثار است چرا كه آنها آدم‌های ویژه‌ای بودند و این تصویرسازی از آنها به وسعت دید و نظر فیلم‌سازان بستگی دارد تا ابعاد مختلف این ژانر به دقت با رویكردهای جدیدی قضاوت شود.

یادآوری می‌شود پیشتر محمدرضا شرف‌الدین مسئول انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با فارس اعلام داشته بود كه در سال جاری هیچ فیلم بلندی در ژانر دفاع مقدس در دست تولید نیست. این در حالی است كه در اظهار نظری دیگر حبیب‌الله كاسه‌ساز تهیه كننده و مسئول دفتر دفاع مقدس در بنیاد سیینمایی فارابی از از تولید و آماده‌سازی هشت فیلم با موضوع دفاع مقدس خبر داده بود و اظهار امیدواری كرده بود كه این فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید. 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo