شهید آوینی

 
بازجویی پلیس فدرال آمریکا از مسلمانان در مساجد

ماموران اف. بی. آی در سراسر کشور آمریکا از این پس مسلمانان را در مساجد مورد بازجویی قرار می دهند .

بازجویی مسلمانان در مساجد اعتراضات وسیعی را از طرف اتحادیه آزادیهای شهروندان آمریکایی و چندین سازمان مسلمان به دنبال داشته است.

" شیرین سینار" رئیس انجمن وکلای مسلمان سان فرانسیسکو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت :  از این امر بیم دارد که دولت بوش بخواهد در جوامع مسلمان ترس افکنده و اظهارات سیاسی مسلمانان را از بین ببرد. در این کنفرانس مطبوعاتی" سینار" جزوه ها و کارت هایی در سایز جیبی به زبان انگلیسی، عربی و اردو نشان داد که در میان مسلمانان در مساجد و بازارها پخش شده است. او توضیح می دهد این کارت ها این اطلاعات را در اختیار مسلمانان قرار می دهد  که آنها حق داشتن وکیل را برای صحبت با هر  مامور بازجویی اف. بی. آی دارند. آنها فهرستی از شماره تلفنهایی تهیه کرده اند که مسلمانان بتوانند به صورت رایگان کمکهای حقوقی مطالبه کنند.

"خالد سعید" ، مدیر شبکه صدای مسلمان آمریکا در کالیفرنیا شمالی گفت : مسلمانان آمریکایی و عربها به واسطه اقدامات تازه اف. بی. آی احساس می کنند تهدید شده و در خطر هستند.

سعید ادامه داد :  اف. بی. آی. چهار دوره مجزا بازجویی به عمل می آورد که شامل تحقیق از مصاحبه شونده با سوالاتی راجع به آداب دینی و باورهای سیاسی آنها است تا مطمئن شوند مصاحبه شونده ارتباطی با تروریسم ندارد.

" دلیل هشاد" عضو اتحادیه آزادیهای شهروندان آمریکایی گفت : اف. بی. آی تصمیم دارد با هدف خاص ، افراد را بر اساس دین و قوم در طی ماه مبارک رمضان که از لحاظ دینی و سیاسی مهم تلقی می شود مورد بازجویی و تحقیق قرار دهد. 

وی افزود : ماموران اف. بی. آی به جای این که امنیت را بیشتر کنند قصد دارند مسلمانان و اعراب را در طول ماه مبارک رمضان از مسجد رفتن بازداشته و آنها را به نوعی در انتخابات سهیم کنند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo