شهید آوینی


برخورد همراه با ادب با مردم باید سرلوحه‌ نیروی انتظامی قرار گیرد
‎برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی

در این مراسم همزمان با ورود فرمانده كل قوا به محل دانشگاه علوم انتظامی و میدان سان، سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و ایشان ضمن حضور در محل یادمان شهدا و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام كردند. ایشان سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این مراسم ضمن تبریك هفته‌ نیروی انتظامی، برقراری نظم و امنیت در جامعه را مهم‌ترین وظیفه‌ برشمردند و تاكید كردند: اقتدار در مقابل قانون‌شكنان و جنایتكاران و برخورد همراه با رافت و ادب با مردم باید سرلوحه‌ نیروی انتظامی قرار گیرد.

ایشان با اشاره به پیشرفت‌های اخیر نیروی انتظامی به ویژه در زمینه‌ نظم و سازماندهی، آشنایی با شیوه‌های علمی و تعامل مناسب با مردم خاطرنشان كردند: نگرش صحیح به مقوله‌ی نظم و امنیت، به همراه "برنامه‌ریزی علمی"، "مدیریت قوی" و "كار بی‌وقفه"، نتایج درخشان بیشتری برای نیروی انتظامی و ملت ایران خواهد داشت.
فرمانده كل قوا با تاكید بر اینكه نیروی انتظامی باید به مسیر تكاملی خود هم‌چنان ادامه دهد، افزودند: انتظارات جامعه از این نیرو، قدرت و اقتدار، هوشمندی و پیچیدگی، سالم و امین بودن، سریع و به هنگام بودن، رعایت ادب و داشتن روحیه‌ بیان و تفاهم با مردم است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران یكی از امن‌ترین كشورهای دنیاست، حضور قدرت‌های مداخله‌گر در نقاط مختلف دنیا را، موجب بروز ناامنی مدنی، فرهنگی و اخلاقی دانستند و افزودند: ملت ایران مصمم است، با قدرت و عزم خود كشور را اداره و از نفوذ قدرت‌ها جلوگیری كند و نیروی انتظامی نیز در این خصوص نقش خود را به خوبی ایفا كرده است.

ایشان همچنین با اشاره به اوضاع تاسف‌بار عراق و فلسطین اشغالی و كشتار كودكان، زنان و انسان‌های بی‌گناه به بهانه‌ مبارزه با تروریسم، تاكید كردند: این گونه اقدامات ضمن آن كه تروریسم را ریشه‌كن نمی‌كند بلكه مقاومت‌های مردم را افزایش می‌دهد و زمینه‌ساز اقدامات خشونت‌بار در منطقه و جهان می‌شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح كردند: تا زمانی كه دنیا و سازمان‌های بین‌المللی در مقابل این جنایات سكوت كرده‌اند، نمی‌توانند مدعی حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم باشند.

همچنین در این مراسم دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی سوگندنامه‌ را قرائت كردند و در ادامه استادان، فرماندهان و رتبه‌های اول فارغ‌التحصیلان سردوشی و هدایای خود را از دست فرمانده كل قوا دریافت كردند.

سرتیپ قالیباف فرمانده‌ی نیروی انتظامی در ابتدای این مراسم با اشاره به وظیفه‌ی قانونی این نیرو برای تامین امنیت مردم و برقراری نظم و انضباط اجتماعی گفت: تلاش برای افزایش دانش و تخصص نیروهای انتظامی در رده‌های مختلف، تغییر ساختار نیروی انسانی، بومی ساختن آخرین تجربه‌های پلیس كشورهای دیگر، برخورد قاطع با تبهكاران، افزایش ارتباط با مردم و برخورد مناسب با آنان از جمله اقدامات نیروی انتظامی است.

سرتیپ دوم كاكویی فرمانده دانشگاه علوم انتظامی نیز ضمن ارایه‌ گزارش تحصیلی، ایجاد دانشكده‌های تخصصی پلیس، برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزشی برای فرماندهان و افسران، راه‌اندازی 27 گروه علمی و آموزشی و تدوین طرح جامع منش انتظامی را از جمله اقدامات انجام گرفته در دانشگاه علوم انتظامی برشمرد.

در این مراسم ضمن اجرای عملیات رزمی، عملیات ویژه‌ی دستگیری سارقان و نجات گروگان‌ها نیز انجام شد. در این مراسم همچنین یگان‌های مختلف نیروی انتظامی از مقابل فرمانده‌ كل قوا رژه رفتند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo