شهید آوینی

 

در اعتراض به قانون منع حجاب

مسلمانان فرانسه گردهم آمدند

دیروز عده‌ای از مسلمانان فرانسه در یك همایش جمع شدند تا به بررسی ابعاد مختلف فرهنگ حجاب در دین اسلام بپردازند و در ضمن بیانات خود قانون منع حجاب را به شدت محكوم كردند.

به نقل از پایگاه اینترنتی تاپیكس نت، به دنبال اجرای قانون منع حجاب عده‌ای از مسلمانان فرانسه همایشی برگزار كردند. در این همایش علاوه بر بررسی فرهنگ حجاب، اقدامات دولت فرانسه در زمینه قانون منع حجاب محكوم شد.
در همایش مزبور علاوه بر محققان و اندیشمندان اسلامی حدود صد دانش‌آموز مسلمان این كشور نیز حضور داشتند.
یكی از برگزار كنندگان این همایش در دفاع از حجاب و محكوم كردن دولت فرانسه گفت: حجاب تسلیم شدن در برابر خداوند است و بدین معنا نیست كه زنان زیر سیطره مردان بروند. حجاب یك فرهنگ و نماد ارزشی است. زنان مسلمانان با حجابشان هرچه قدرتمند‌تر وارد عرصه‌های سیاسی، علمی، اجتماعی و ... می‌شوند، حجاب محدودیت نیست. اقدام دولت فرانسه یك اقدام ضد حقوق بشر است. منع زنان مسلمان از داشتن حجاب مثل این است كه یك یهودی را مجبور به خوردن گوشت خوك كنیم و یا اینكه یك كاتولیك متعصب را از رفتن به مراسم عشای ربانی منع نمائیم.
یكی از شركت‌كنندگان در این جلسه هم در خلال صحبت‌هایش اعتراض خود را به صحبت وزیر امنیت كشور فرانسه كه در پایگاه اینترنتی سفارت این كشور ثبت شده، اعلام كرد.
وزیر امنیت فرانسه گفته بود كه تصمیم اتخاذ شده مبنی بر منع زنان مسلمان از پوشیدن حجاب اقدامی علیه اسلام نیست بلكه احترام به اعتقاد فرانسه درباره سكولاریسم است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo