شهید آوینی
 
دولت آمريكا از ورود «يوسف اسلام» به اين كشور جلوگيري كرد

دولت آمريكا روز گذشته هواپيماي لندن-واشنگتن را به سبب وجود يوسف اسلام در اين پرواز، به فرودگاه لندن بازگشت داد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، دولت آمريكا پس از اين كه نام يوسف اسلام را در ليست مسافران هواپيمايي لندن-واشنگتن مشاهده كرد از فرود آن در فرودگاه بين‌المللي دالس جلوگيري كرد و آن را برگرداند.
ديروز پرواز 919 يونايتد ايرلاين، لندن را به مقصد واشنگتن ترك كرد و زمانيكه در مسير تعيين شده در حال پرواز بود، مسئولان امنيتي آمريكا به هنگام كنترل فهرست اسامي مسافران متوجه حضور يوسف اسلام در اين پرواز شدند.
يوسف اسلام كه قبلا با نام وي كت استيونس شناخته مي‌شد، يك خواننده معروف مسلمان است كه بارها در آهنگ‌ها و اقدامات خود سياست‌هاي آمريكا را زير سوال برده است.
ماموران امنيتي آمريكا هواپيماي مزبور را وادار كردند كه به مبدا خود باز گردد و اين هواپيما پس از آنكه «اسلام» را در فرودگاه لندن پياده كرد، مجددا به پرواز خود ادامه داد.
يوسف اسلام كه پدر و مادرش نام «استفان گورگيو» را برايش برگزيده بودند پس از اينكه وارد عرصه هنر شد نام خود را به كت استيونس تغيير داد.
او در دهه 60 و 70 دو اثر ضد آمريكايي به نام‌هاي «جهان وحشي» و «سپيده مي‌دمد» را در كارنامه هنري خود به ثبت رساند. سال گذشته نيز اسلام اجراي ديگر خود را با نام «قطار صلح» به نمايش گذاشت كه مواضع او را نسبت به نقش آمريكا در شكل‌گيري جنگ عراق نشان مي‌داد.
در سال 1970 «استفان گورگيو» كه نام يوسف اسلام را براي خود برگزيده بود، كارهاي هنري‌اش را محدود كرد و شغل معلمي را برگزيد. او در عرصه تدريس خود را وقف تبليغ دين اسلام كرد، به طوريكه در سال 1983يك مدرسه اسلامي را در لندن تاسيس كرد.
در سال 1980 به دنبال حمايت وي از فتواي امام خميني درمورد‌ سلمان رشدي، نويسنده كتاب آيات شيطاني توجه سياستمداران غربي و آمريكائي به سمت او جلب شد.
اخيرا وي طي سخنراني‌هاي مختلف به انتقاد از عمليات تروريستي و سياست‌هاي آمريكا پرداخته است.
يوسف اسلام طي بيانيه‌اي كه در سايت خود آورده، مي‌گويد: عمليات تروريستي كه اين روزها با نام اسلام صورت مي‌گيرد هيچ گونه سنخيتي با دين اسلام و رهنمودهاي پيامبر اسلام حضرت محمد(ص) ندارد.
وي پس از حمله 11 سپتامبر بيانيه‌اي داد كه درآن آمده بود: هيچ دليلي براي اين كه حتي به مغز كسي خطور كند كه مسلمانان ممكن است به چنين اقدام وحشيانه‌اي دست زده باشند، وجود ندارد. مسلمانان پيرو قرآني هستند كه مي‌گويد «قتل حتي يك نفر انسان بي‌گناه برابر است با قتل همه مردم جهان».
 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo