شهید آوینی

 
به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود
جشن بزرگ انتظار در 22 منطقه تهران

همزمان با گرامیداشت میلاد حضرت مهدی(عج) جشن بزرگ انتظار در فرهنگسراهای خانه‌های فرهنگ، كتابخانه‌ها نگارخانه‌ها، مساجد، پارك‌ها و میادین پایتخت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران كاظم كیاپاشا، دبیر ستاد هماهنگی جشن‌ها نیمه شعبان این سازمان با بیان این مطلب از برگزاری ده‌ها مسابقه‌، نمایشگاه، همایش، جشن ویژه ولادت مهدی موعود(عج) و راه‌اندازی سایت ویژه امام عصر(عج) خبر داد.
معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری «جشنواره بزرگ صبح امید» همزمان با ایام خجسته میلاد امام زمان تصریح كرد این جشنواره در موضوعات مختلف شامل مقاله‌نویسی، داستان‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، موسیقی، شعر، نقاشی، دل‌نوشته برگزار می‌شود و همچنین مسابقه سراسری «رایحه انتظار»‌از عمده مسابقات با محتوای مهدویت و انتظار است كه تمامی شهروندان می‌توانند در آن شكست كنند و جوایز ارزنده‌ای به برندگان اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: امسال نیز همانند سال قبل جشن پیوند منتظران ویژه زوج‌های جوانی كه روزهای 13 و 15 شعبان به عقد یكدیگر در آیند در فرهنگسرای هنر برگزار می‌شود.
دبیر ستاد هماهنگی جشن‌های نیمه شعبان با اشاره به تقارن هفته سالمند با ایام شعبانیه از برگزاری جشن «پیران منتظر» با حضور صدها سالمند و اهدای جایزه به پیشكسوتان همزمان با شب میلاد حضرت مهدی(عج) در فرهنگسرای سالمند خبر داد.

 


ب
ه گفته وی همایش شعر جهاندیدگان با عنوان «گلواژه انتظار» مسابقه حضوری پدربزرگ‌ها مادربزرگ‌ها و نوه‌ها با موضوع مهدویت، اعزام سالمندان به سفر زیارتی مشهد مقدس و صعود كوهنوردان سالمند به قله توچال از دیگر برنامه‌های ویژه سالمندان به مناسبت ایام شعبانیه است.
وی افزود: چراغانی و آذین‌بندی خیابان ولی عصر(عج) آزادی انقلاب و میادین ولی‌عصر و انقلاب، نصب بیلورد و پلاكارد از طرح‌های گرافیكی مهدویت، نورافشانی برفراز میدان آزادی و برج میلاد و سایر نقاط شاخص شهر، تزئین فیزیكی و صوتی هزاران تاكسی با همكاری سازمان تاكسیرانی، بازی با نور با كمك لیزر در روز نیمه شعبان و برپایی خیمه‌های تزئینی انتظار در میادین شهر از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی هنرهای برای ترسیم فضایی شاد و با طراوات در سطح شهر است.
كیاپاشا دعوت از مردم برای ختم 1000 صلوات و هزار ختم قرآن از سوی فرهنگسراهای ولاء و فرهنگسرای قرآن و قرائت دعای عهد از طریق فراخوان و تبلیغات مناسب را از دیگر ویژه برنامه‌های ایام شعبانیه برشمرد و اضافه كرد: جشن بزرگ شهروند منتظر نیز با حضور هزاران تن از شهروندان تهرانی در یك از محوطه‌های باز وسیع تهران برگزار می‌شود.
دبیر دستاد هماهنگی جشن‌های نیمه شعبان سازمان فرهنگی هنری با اشاره به برپایی همایش مهدویت، جهان آینده و استراتژی انتظار تصریح كرد:‌ این همایش كه با سخنرانی اندیشمندان و صاحبنظران و با همكاری موسسه فرهنگی موعود برگزار می‌شود همچنین شامل میزگردهای، نمایش فیلم، نمایشگاه اقلام فرهنگی و سایر برنامه‌های جنبی خواهد بود.
وی افزود: برنامه نشست‌های بیست و دو گانه مهدوی نیز در دهه مهدویت با سخنرانی اندیشمندان در مناطق مخلتف شهر تهران میزبان علاقه‌مندان خود خواهد بود.
وی افزود: برنامه نشست‌های بیست و دو گانه مهدوی نیز در دهه مهدویت با سخنرانی اندیشمدان در مناطق مختلف شهر تهران میزبان علاقمندان خواهد بود.
كیاپاشا برگزاری جشن نیمه شعبان ویژه كاركنان شهرداری و تقدیم هدیه به آنان، تهیه آلبوم صوتی برنامه‌های شاد و طنز آمیز ویژه نیمه شعبان و تهیه و انتشار ویژه‌نامه برای كودكان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در ایام شعبانیه ذكر كرد و از تمامی شهروندان خواست با حضور گرم خود در این برنامه‌ها برشكوه و طراوات جشن‌های میلاد منجی عالم بشریت بیفزایند.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo