شهید آوینی

 
جشن میلاد امام حسین (ع) در عربستان سعودی و پاکستان
مراسم جشن شادی سالروز میلاد مبارک امام حسین (ع) در شهرهای مختلف عربستان سعودی و پاکستان برگزار شد.

گروه‌ هایی از محبان اهل بیت (ع ) و سخنرانان در مساجد تزئین  شده شیعی در عربستان سعودی این روز را گرامی داشتند. در الجروضیه از روز دوم شعبان به مدت سه روز مراسم جشن و گرامیداشت این روزهای فرخنده برنامه ‌ریزی شده است.

حسینیه الجعفریه در شهر العشا نیز شاهد حضور صدها نفر از شیفتگان اهل بیت (ع )  و روحانیون  در این مکان بود. شیخ سامی البراهیم، شیخ توفیق السلطان، عادل امیر، سید محمد باقر بن آیت ‌الله سید طاهر السلمان و شیخ عبدالله سعاد در این مراسم به مداحی و ذکر اهل بیت(ع‌ )  پرداختند.

همچنین در شهر الهفوف مراسمی با نام حفل‌النور در حسینیه المحمدیه برگزار گردید. این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط شیخ ابراهیم البراهیم آغاز شد و با سخنرانی شیخ حامد ابونصر ادامه یافت. وی در پایان با خواندن دعای اباعبدالله (ع ‌) مراسم را ختم کرد.

در شهرهای مختلف پاکستان نیز مشتاقان و مخلصان اهل بیت عصمت و طهارت(ع ) در جشن‌های ولادت باسعادت سیدالشهدا(ع ) شرکت کردند. حجت الاسلام موسوی رهبر جنبش فقه جعفریه، هفته جاری را در کشور پاکستان به عنوان هفته « ولایت محمد و آل محمد (‌ص‌ ) اعلام کرد. در اسلام آباد، پایتخت پاکستان، راولپندی و دیگر شهرهای این کشور مردم با برنامه‌ریزی مجالس جشن، گردهمایی‌ و سمینارهای مختلف این هفته را گرامی می دارند.

سخنرانان، واعظین و ذاکرین اهل بیت (ع ) در مجالس جشن ولادت امام حسین (ع ) با توسل به این امام همام برای رستگاری و موفقیت در هر دوجهان تأکید کردند. در اسلام‌آباد دبیر شورای برگزاری مراسم هفته ولای محمد و آل محمد در مجلس جشن هیئت حضرت ولی عصر (عج)  به سخنرانی پرداخت.

همچنین مجالس جشنی در مساجد و حسینیه‌های این شهر از جمله حسینیه‌های خدیجه کبری ( ‌س) و امام موسی کاظم (ع )‌، مسجد جعفریه، مسجد امام علی النقی (ع ) و سایر مساجد اسلام‌آباد برگزار شد.

در مراسم جشنی در ایالت پنجاب، سید ابن علی کاظمی به ذکر فضائل امام حسین (ع ) پرداخت. همچنین مردم پاکستان در سایر شهرهای این کشور مانند لاهور، کراچی، قویتا، لارکانا، گادجی و پیشاور روز میلاد امام حسین (ع ) را به جشن و شادی پرداختند.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo