شهید آوینی

 

فرزند پروفسور حسابی:

روزانه بیش از 100 نفر از موزه پروفسور حسابی دیدن می‌كنند

ایرج حسابی گفت: روزانه حدود 130 نفر از موزه پروفسور حسابی دیدن می‌كنندكه از این تعداد برخی از آنان گردشگران و توریست‌های خارجی هستند.

ایرج حسابی، فرزند سید محمود حسابی و سرپرست موزه پروفسور حسابی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: توجه به تاریخ، گذشته و پیشینیان، به عنوان دانش شناخت روش زندگی، فرهنگ علوم، و نحوه ارتباطات با یكدیگر ، بهترین شیوه شناسائی تمدن‌ها، و فرهنگ‌های مختلف است كه مهمترین اثر آن نقش آموزشی و عبرت‌آموزی از تجربیات گذشتگان جهت دستیابی به آینده‌ای بهتر خواهد بود.
وی با اشاره به اینكه موزه یكی از نهادهای مهم فرهنگی است كه بعد از رنسانس در توسعه جوامع نقش مهمی ایفا كرده است، اظهار داشت: موزه با دارا بودن نقش‌های پژوهشی، علمی، آموزشی و تفریحی واحدی است كه میراث فرهنگی هر كشور در آن به شیوه‌های علمی و فنی، جمع‌آوری، ثبت و نگهداری می‌شود و در معرض دید همگان قرار می‌‌گیرد
حسابی افزود: موزه برنامه‌های مختلفی را فراهم می‌كند تا مردم ضمن لذت از تماشای این آثار، آموزش‌های لازم را فرا بگیرند. انتقال علائق و اطلاعات جوهر آموزش است كه موزه ابزاری موثر در این زمینه است.
وی دلیل راه‌اندازی گنجینه فرهنگی پروفسور حسابی را ایجاد جایگاهی برای معرفی نمونه مناسب و قابل تعمق از یك معلم برجسته معاصر برای جوانان و نوجوانان دانست و تصریح كرد: به همت خانواده و همیاران سیدمحمود حسابی موزه‌ای در محل زندگی ایشان با قدمت نزدیك به یكصد سال در محله قدیمی مقصود بیك تجریش راه‌اندازی شده تا مكانی برای اهل فضل، دانش‌خواهان و دوستداران علم و پژوهش و فرهنگ باشد.
حسابی به بخش‌های مختلف این موزه اشاره كرد و گفت: سفرنامه‌ها، نشان‌ها، نطق‌ها، نامه‌ها، عضویت‌ها، اسناد قدیمی، محاسبات، مكاتبات، آثار علمی، فرهنگی و عكس‌ها بخش‌هایی از موزه فرهنگی حسابی است.
حسابی با اشاره به اشتیاق بازدیدكنندگان در تماشای این موزه گفت: وسعت معلومات، سادگی و ساده‌زیستی، مهربانی و نوع‌دوستی، تلاش خستگی‌ناپذیری برای خودپایی كشور، شخصیت استثنائی به خصوص در ارتباط با جنبه‌های اعتقادی و اخلاقی از ویژگی‌های گردآوری شده از دیدگاه بازدیدكنندگان موزه پروفسور حسابی است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo