شهید آوینی

 

هشدار22 شخصیت آمریكایی به بوش درباره اقدام نظامی علیه ایران 
22 شخصیت برجسته سیاسی آمریكا در گزارشی به بوش هشدار دادند از هرگونه اقدام نظامی خصمانه بر ضد جمهوری اسلامی ایران و فعالیت‌های خرابكارانه در ایران دست بردارد.

به گزارش روز پنج‌شنبه روزنامه سعودی "الوطن" چاپ عربستان سعودی، این گزارش كه توسط "جیمی كارتر" رئیس جمهوری اسبق آمریكا و 21 تن از شخصیت برجسته سیاسی آمریكا از جمله "زبیگنیو برژینسكی" مشاور امنیت ملی پیشین آمریكا تهیه شده است، به آمریكا پیشنهاد كرده است شیوه و رویكرد جدیدی را در تعامل با ایران در پیش گیرد و از درخواست برای تغییر نظام كنونی ایران دست بردارد و به طور عملی مانع حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران شود و به جای آن تلاش كند، گفت‌وگوی محرمانه را با تهران از سر گیرد تا سه معامله مهم اساسی با ایران را درباره برنامه هسته‌ای ایران، نحوه همكاری در عراق و مسئله حضور مسئولان و عناصر شبكه القاعده در خاك ایران، امضا كند.

در گزارشی كه 22 شخصیت برجسته سیاسی آمریكا تهیه كرده‌اند، آمده است جریان نومحافظه‌كاران طرفدار اسرائیل در درون دولت جرج بوش رئیس جمهوری آمریكا، با به راه انداختن جنگ تبلیغاتی و روانی علیه جمهوری اسلامی ایران و با انتشار اطلاعات غیرواقعی چنین شایعه كرده‌اند كه آنچه انقلاب مردمی نامیده‌اند، بزودی در ایران روی خواهد داد و این انقلاب به سرنگونی نظام كنونی آن منجر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، این جریان، چنین اطلاعات غیرواقعی و نادرست و جنگ روانی را با هدف جلوگیری از هرگونه گفت‌وگو و مذاكره میان واشنگتن و تهران به راه انداخته‌ است.

این گزارش جدید را شورای روابط خارجی آمریكا منتشر كرده و یك تیم‌ كاری به ریاست زبگینو برژینسكی مشاور امنیت ملی جیمی كارتر رئیس جمهوری اسبق آمریكا و رابرت گیتس، رئیس اسبق سازمان سیا و 20 شخصیت سیاسی برجسته دیگر آمریكا كه به امور خاورمیانه و آینده روابط آمریكا و ایران اهتمام دارند، تهیه كرده‌اند.

گزارش مذكور در پاسخ به رویكرد تلاش‌های یاد شده از سوی نومحافظه‌كاران افراطی تاكید می‌كند كه ایران در آستانه انقلاب مردمی و سرنگونی حكومت حاكم بر این كشور قرار ندارد. بر اساس این گزارش، حكومت ایران حكومتی با ثبات است و در معرض سقوط قرار ندارد هر چند شاهد تحول و پیشرفت داخلی تدریجی و كشمش میان نیروها و جریان های مختلف بویژه میان محافظه‌كاران و اطلاح طلب‌ها است اما این مسائل هرگز خطر جدی برای نظام ایران نیست.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo