شهید آوینی

 

اولین همایش معرفی فرهیختگان ایثارگر برگزار می شود
همایش معرفی فرهیختگان ایثارگر مهر ماه امسال از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی و نظارت بر امر ترویچ برگزار می شود.

به نقل از ستاد خبری همایش ، دکتر محمد حسین ایمانی دبیر شورای هماهنگی ونظارت بر امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضمن معرفی دبیرخانه شورای هماهنگی و نظارت بر امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: با توجه به بند " د" ماده 159 برنامه سوم توسعه کشور ، درخصوص طرح ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده است این دبیرخانه را با حضوردستگاههای مرتبط تشکیل بدهد.

دکتر ایمانی افزود: 15 دستگاه فرهنگی و علمی از قبیل وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ، وزارت کشور ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، بنیاد نشر و حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سازمان تبلیغات اسلامی ، دفتر مشاوران رییس جمهور در امور ایثارگران و سازمان های دیگراعضای این شورا هستند.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، هماهنگی بین دستگاههای موجود، گسترش و تعریف برنامه های خاص و معرفی ایثارگرانی که در بخش های مختلف مشغول هستند از اهم وظایف این دبیرخانه است که در واقع جز امور مربوط به شورای فرهنگ عمومی کشور است.

دبیر شورای هماهنگی و نظارت بر امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، تاکید کرد: تاکنون این دبیرخانه فعالیتهای مختلفی از قبیل شناسایی فرهیختگان ایثارگری که در سطح کشور مشغول به کار هستند، تالیف  چاپ کتابهایی که در این خصوص از جمله کتاب رفتار شناسی ایثارگران ، گرد آوری مقالات و آثار مربوط به ایثارگران ، گردهمایی های علمی و پژوهشی و مسابقات مختلف در رشته های مختلف انجام داده است که مهمترین  آنها برگزاری اولین هم اندیشی فرهنگ ایثار و شهادت دراسفند ماه سال 82 است.

دکتر ایمانی افزود: تشکیل سایت فرهنگ ایثار به نشانی http://www.farhangeisar.com  به شکل گسترده جزو برنامه های این دبیرخانه است که به وسیله این سایت کل ایثارگرانی که در سراسر کشور هستند با هم مرتبط می شوند .

وی در پایان با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری که فرمودنده اند: "نگذاریم این چراغ نورافزای ایثار و شهادت به خاموشی بگراید" ، یاد آور شد: در آینده ای نزدیک و همزمان با گرامیداشت هفته دفاعمقدس اولین همایش بزرگ معرفی فرهیختگان ایثارگر را برگزار می کنیم که مقدمه ای است برای برگزاری همایش بزرگ ملی ایثارگران که عزیزان می توانند مقالات و آثارشان را به این دبیرخانه ارسال کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo