شهید آوینی

 

ششمین دوره همایش کتاب سال ولایت برگزار می شود
ششمین دوره همایش کتاب سال ولایت بیست و ششم شهریورماه سال جاری با حضور شخصیت‌های حوزوی و فرهنگی داخل و خارج از کشور در کرمان برگزار می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رسا، مدیر اجرایی این همایش با بیان این مطلب اظهار داشت : کتاب‌هایی که در سال 82 در حوزه معارف ائمه اطهار (ع ) اعم از تحقیق، تألیف و ترجمه به چاپ رسیده باشد، در بخش داوری راه یافته است که از میان آنها کتاب‌های برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام معراجی افزود: همایش کتاب سال ولایت برای ششمین سال در دو بخش عادی و ویژه در حوزه‌ های معرفت، کلام، سیره و اصحاب ائمه اطهار (ع ) برگزار و برگزیدگان و نویسندگان فرهیخته به جهان تشیع معرفی خواهند شد. وی به بخش ویژه همایش اشاره کرد و گفت: امسال کتاب‌هایی که بعد از انقلاب درباره حضرت امام حسن مجتبی (ع ) به چاپ رسیده‌اند مورد بررسی قرار گرفته است که بهترین اثر در همایش معرفی خواهد شد.

وی افزود: برای آن که اهل قلم بتوانند آثاری را درباره شخصیت‌های مطرح در بخش ویژه خلق کنند نزدیک به دو سال زودتر از بررسی، موضوع را اعلام می‌کنیم.

حجت الاسلام معراجی گفت: نخستین دوره کتاب سال ولایت در سال 1378 و در قم برگزار شد و سپس برای آن که عطر ولایت ائمه اطهار (ع ) به مشام استان‌های دیگر نیز برسد تصمیم بر آن شد که در مراکز استان‌ها برگزار شود.

وی افزود: ادوار پیشین کتاب سال ، در سال 80 در شهرری، 81 در یزد و 82 در رشت با بهترین شکل برگزار شد و امسال نیز به دعوت حوزه علمیه کرمان و امام جمعه این شهر در اواخر رجب ششمین دوره کتاب سال ولایت در کرمان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام معراجی به انتخاب نویسندگان غیر ایرانی در این همایش اشاره کرد و گفت: هر نویسنده‌ ای در هر جای دنیا اگر کتابی درباره با ائمه اطهار (ع ) تألیف کرده باشد، امکان برگزیده شدن دارد، همانطور که در سال گذشته، باقر شریف الرقیشی در بخش برگزیدگان معرفی شد.

وی ادامه داد: امسال نیز دو نفر از برگزیدگان این همایش از کشورهای لبنان و عربستان می‌باشند.

حجت الاسلام معراجی درباره انتخاب داوران گفت: از بهترین شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی برای انجام داوری استفاده شده است و آنها نیز با تمام تلاش سعی کرده‌اند با کمترین اشتباه کتب و نویسندگان برگزیده را انتخاب کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده در حمایت از نویسندگان در حوزه ائمه اطهار(ع ) گفت: از سال آینده این حمایت‌ها با چاپ و ترجمه آثار،  بیشتر به چشم‌ خواهد خورد و قدم‌های بسیاری نیز در این مورد برداشته شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo