شهید آوینی

 

پیكر شهید حاج داوود كریمی در بهشت ‌زهرا به خاك سپرده شد‎

پیكر شهید حاج داوود كریمی صبح امروز با بدرقه باشكوه مردم و یاران همرزمش تشییع و در قطعه 29 شهدای بهشت زهرا به خاك سپرده شد.

حاج داوود كریمی جانباز شیمیایی سالهای دفاع مقدس پس از سالها تحمل درد و رنج، بامداد دیروز در بیمارستان ساسان جان به جان آفرین تسلیم كرده بود. در این مراسم كه با حضور محمد علی رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از مقام معظم رهبری، عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت به نمایندگی از سوی رئیس‌جمهوری، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، جمعی از نمایندگان دوره هفتم و ششم مجلس شورای اسلامی، فرماندهان عالیرتبه سپاه پاسداران و ارتش برگزار شد، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از مقام وی اظهار داشت: او از بنیانگذاران سپاه پاسداران بود كه در روزهای اول انقلاب به دلیل آشفتگی اوضاع و حملات ضد انقلاب، در تاسیس سپاه پاسداران نقش بسیار مهمی ایفا كرد.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح كرد: یك هفته پس از حملات ضد انقلاب، زمانی كه توپخانه‌های دشمن به شهرها حمله می‌كردند، حاج داود كریمی راهی كردستان شد و بعد كه جنگ آغاز شد، او از اولین كسانی بود كه داوطلبانه به جبهه رفت و نیروهای داوطلب را نیز سازماندهی می‌كرد تا از حمله به سایر شهرها جلوگیری شود. رضایی گفت: حاج كریمی همواره در مقاطع مختلف دفاع مقدس، از پیش كسوتان جهاد و شهادت بود كه هم‌اكنون می‌رود تا در كنار شهیدان باكری‌ها و همت‌ها، آرام بگیرد.

پس از سخنان وی، سردار رضا آقامیر جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج تهران پیام سردار رحیم صفوی فرماندهی كل سپاه پاسداران به مناسبت شهادت حاج داود كریمی از فرماندهی دوران دفاع مقدس را قرائت كرد.
در این پیام آمده است: بار دیگر یكی از یاران و همسنگران عاشورایی و از زمره مجاهدان فی سبیل‌الله پس از عمری جهاد و پاسداری از انقلاب و ارزشهای والای آن و خدمتی صادقانه در راه حق؛ با تنی رنجور از زخمها و عوارض بجا مانده از كارزار با خصم؛ در جوار افلاكیان و یاران شهیدش ماوا گزید و عطر عروجش را به فضای میهن اسلامی ارزانی داشت.

همچنین مادر شهید كریمی نیز طی سخنان كوتاهی از مقاومت فرزندش در برابر رنج بیماری طاقت‌فرسای ناشی از جراحات شیمیایی دوران دفاع مقدس یاد كرد و در حالی كه احساسات تشییع كنندگان پیكر شهید كریمی را برانگیخته بود با لحنی بغض آلود گفت: «خدایا، این قربانی را از من بپذیر».
در این مراسم همچنین حسین دهقان معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید طی سخنان كوتاهی با یادآوری خدمات شهید كریمی گفت: فرهنگ شهادت همواره در جامعه ما زنده است و ملت ایران هرگز یاد شهدا، به ویژه كریمی را از یاد نخواهد برد. پس از نوحه ‌سرایی یكی از مداحان اهل بیت (ع) پیكر حاج داود كریمی به سوی بهشت زهرا تشییع گردید.

پیكر حاج داود كریمی سپس با حضور پرشكوه حاظران در قطعه 29 شهدای بهشت زهرا(س) در كنار همرزش شهید صیاد شیرازی در خاك قرار گرفت تا برای ابد آرام گیرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo