شهید آوینی

 

بیست و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار می شود‎
بیست و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از بیست و دوم شهریور ماه در تهران برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد علی نظام زاده  نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه که جهت بازدید از مراکز اوقافی استان آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرده است  ظهر امروز در یک نشست مطبوعاتی درباره  زمان  و محل برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت : همزمان با میلاد خجسته رسول اکرم (ص) بیست ویکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم  در سه رشته حفظ کل قرآن کریم، قرائت قرآن کریم، و تفسیر پنج جزء قرآن کریم از یکشنبه 22 شهریور ماه تا 26 در محل سالن همایشهای بین المللی برگزار می شود . 

وی  درباره شرکت کنندگان در این مسابقات گفت : این مراسم با حضور اساتید قرآن از ایران و چهل و پنج کشور ، شامل 9 کشور اروپایی، 8 کشور آفریقایی، 22 کشور آسیایی و استرالیایی که جمعا 77 قاری، حافظ و مفسر قرآن کریم را در بر می گیرد برگزار می شود .

حجت الاسلام نظام زاده افزود :  این مسابقات را داوران بین المللی ایرانی و خارجی قضاوت می کنند . همچنین در این مسابقات به رشته تفسیر پنج جزء قرآن کریم اهمیت خاصی داده شده است .

وی با ذکر این نکته که  امسال سومین دوره ای است که مسابقات تفسیر قرآن کریم به صورت رشته ای مستقل برگزار می شود ادامه داد : در ایام برگزاری این مسابقات  دو تن از اساتید مصری ، احمد محمد عامر و شحات انور حضور خواهند داشت .  

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  در پایان این نشست گفت : متسابقین و مسوولین این دوره از مسابقات برای بهره مندی از بیانات و رهنمودهای ارزشمند  مقام معظم رهبری  روز پنجشنبه 26 /6/83 در حسینیه امام خمینی (ره) با ایشان دیدار می کنند .

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo