شهید آوینی

 

« حصر آبادان شكسته می شود »

مجموعه مستند حصر آبادان،‌ به كارگردانی جواد رمضان نژاد،‌ از جمعه این هفته 20/6/83 هر هفته از شبكه اول سیما پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی مجموعه مستند حصر آبادان در 4 قسمت 30 دقیقه ای با عناوین: شهر در محاصره، شهر مقاومت می كند،‌ ایران در آبادان میجنگد،‌ حصر شهر می شكند از روز جمعه ساعت 25/20 شب (پیش از خبر 21)‌ از شبكه اول سیما آماده پخش است.

در این مجموعه مستند،‌ نبرد و مقاومت مردمی ساكنین شهر مقاوم آبادان و تهاجم همه جانبه ماشین جنگی ارتش عراق و چگونگی مقاومت دلیرانه مردم و حضور در شهر آبادان روایت می شود.

در برنامه حصر آبادان كه بسیاری از تصاویر و صحنه های آن برای نخستین بار از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود و جذابیت های ویژه ای نسبت به برنامه های مشابه دارد،‌ مخاطبین برای اولین بار،‌ با هنرستان ابوذر غفاری، كلیسای آبادان، گروه فدائیان اسلام، سردار شهید جاویدان اثر شاهرخ ضرغام فرمانده نبردهای مردمی، عملیات عظیم ثامن الائمه (ع)‌ و .... آشنا می شوید.

پخش این مستند كه به مدت 4 هفته از شبكه اول سیما صورت می گیرد در شب پنجم مهر ماه همزمان با سالروز شكست عملیات غرور آفرین ثامن الائمه (ع) و شكست حصر آبادان پایان می یابد.

در مستند حصر آبادان كه توسط مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی تهیه و تولید شده است فرماندهان و رزمندگان این عملیات به روایت می پردازند: سردار سر لشكر پاسدار رحیم صفوی،‌ سردار فتح اله جعفری، سردار متضی قربانی، محمد درودیان، قاسم صادقی،‌ عبدالحسین بنادری،‌ غلامرضا محمد جعفری، موسی نژاد زارع، محمود جعفر زاده و ... .

برخی از عوامل تولید عبارتند از:

كارگردان: جواد رمضان نژاد.

تصویر برداران: مسعود قندی،‌ سعید فراقی، جواد رمضان نژاد.

مدیر تولید: بهروز خوشكار.

مشاورین: فتح الله جعفری،‌ حسین بهزاد.

تدوین: حسن سیاح.

گفتار متن: احمد نور محمدی.

گرافیك و رایانه: رضا خالدی.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo