شهید آوینی

 

موزه شهدای اصفهان نیاز به فضای‌ گسترده‌تری دارد ‎

موزه اداره كل بنیاد شهید اصفهان كه محل نگهداری یادگارهای هفتاد هزار اثر از بیش از پانزده هزار شهید و همچنین بزرگانی چون خرازی، مردانی، اشرفی اصفهانی، بهشتی و بهشتی نژاد است، نیاز به فضای‌ گسترده‌تری دارد.

حسین انصاری مسئول موزه شهدای اصفهان اعلام كرد: با وجود نگهداری آثار نفیس از شهدایی اعم از فرمانده، سردار، نمایندگان مجلس، هنرمند، دانش‌آموزان، پزشك، شهدای ارامنه و بسیاری شهدای غریب دیگر، فضای این موزه بسیار اندك بوده و ما نیازمند مكان مناسبتری جهت حفظ این آثار گرانبها می‌باشیم.

انصاری گفت: این گنجینه ابتدا در سال 1376 در گلستان شهدا ایجاد و پس از استقبال شایان بازدیدكنندگان به فضای كنونی منتقل و آثار دیگر شهدای استان نیز به طرق مختلف جمع‌آوری شد. وی افزود: فضای فعلی موزه در دو طبقه با متراژ نهصدمتر زیربنا به بهره‌برداری رسیده است، اما برای نگهداری هفتاد هزار اثر هنوز هم با كمبود جا روبرو هستیم. انصاری بیشتر این آثار را شامل دست نوشته‌ها، وصیت‌نامه‌ها كتاب‌ها و وسایل باقیمانده از شهدا برشمرد و گفت: داشتن قرآن و صحیفه سجادیه جزء وسائل تمامی این شهداست.

مسئول موزه شهدای اصفهان، این موزه را به تالار نهضت‌های اسلامی مشتمل بر یادگارهای شهدای یك صد ساله اخیر همچون میرزا كوچك خان، سید حسن مدرس و نواب صفوی، غرفه نهضت امام خمینی و همراهان از سال چهل و دو تا پنجاه و هفت و غرفه دوران دفاع مقدس تقسیم نمود و تاكید كرد: غرفه شماره دو این موزه اختصاص به شهدای شاخص دارد، اما به طور كلی آثار این شهدا هر شش ماه یكبار كنكاش، سمپاشی، و بازنگری شده و آثاری كه باید ترمیم شود به تهران انتقال می‌یابد.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo