شهید آوینی

 

موفقیت نمایشگاه مسلمانان در فرانسه ‎

نمایشگاه مسلمانان همچنان به فعالیت خود در لافایات گاردن پاریس ادامه می دهد. این نمایشگاه تصویرگر زندگی روزانه مسلمانان در 5 شهر بزرگ و مسلمان نشین دنیاست

به نقل از پایگاه اینترنتی (اسلام آن لاین) زمان افتتاح نمایشگاه و زنان و مردان مسلمان از 19 می 2004 بوده است و این در حالی است كه تاكنون حدود 40000 نفر از این نمایشگاه دیدن كرده اند.

سرپرست این نمایشگاه گفت: هدف از افتتاح این نمایشگاه این است كه به عموم مردم جهان بفهماند كه مسلمانان در كمال حسن نیت و دور از هرگونه كبر، غرور و سرگشتگی، و در عین احترام به جوامع دیگر به انجام آداب، رسوم و تكالیف مذهبی خود می پردازند.
صحن ورودی این نمایشگاه با یك قرآن و 5 ستون، به نشانه 5 اصول دین تزئین شده است. تزئین این نمایشگاه به عهده مارین سترابی بوده است.
در این نمایشگاه تصاویری از مسلمانان شهرهای بزرگی چون قاهره، تهران، استامبول، داكار موجود می باشد كه در این تصاویر ویژگی های تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و اعتقادی این مردم به چشم می خورد.
علت انتخاب پاریس به عنوان میزبان این نمایشگاه، تنوع جوامع مسلمان در فرانسه می باشد، در ضمن ذكر این نكته ضروری است كه دومین دین بزرگ در فرانسه دین اسلام می باشد.
نمایشگاه (زنان و مردان بزرگ) علاوه بر موارد فوق در بر گیرنده مجسمه‌های مختلف و فیلم های مستند می باشد. عكسهای موجود در نمایشگاه نشانگر تغییر و تحولهای اجتماعی است كه در طول زمان در میان مسلمان اتفاق افتاده. در این نمایشگاه كارگاهی وجود دارد كه به هنرخطاطی عربی، فرشهای ایرانی و هنر آشپزی عربی اختصاص دارد.

یكی دیگر از اهداف این نمایشگاه كمك به مسلمانان در جهت هماهنگی زندگی مذهبی‌اشان با دنیای نوین امروز می‌باشد.با توجه به موفقیت نمایشگاه ، فعالیت آن تا نوامبر آینده ادامه خواهد داشت.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo