شهید آوینی

 

تهاجمات نظامی آمریكا، گرایش مردم آلمان به اسلام را افزایش داده است

در سالهای اخیر تعداد كسانی كه در آلمان به اسلام گرویده‌اند رو به افزایش است. یكی از مسئولان مسجد سوایست آلمان را این روند را با حمله نظامی آمریكا به عراق در ارتباط مستقیم دانست. به نقل از پایگاه اینترنتی یاهونیوز امروزه مسلمانان آلمان در عرصه‌های مختلف فرهنگی،دینی فعالیت‌هایشان را گسترش داده‌اند.
یاهونیوز طی گزارشی كه روتیتر «از مسیح تا محمد» را برای آن انتخاب كرده‌است، نوشت: در میان گروه مسلمانان آلمان، تعداد افرادی‌ كه به تازگی به اسلام گرویده‌اند، كم نیست. این دسته از مسلمانان آنقدر در این عرصه جدی و كوشا هستند كه حتی به گذراندن دوره‌های مختلف اسلام شناسی و معارف دینی در مدارس مذهبی كشورهای عربستان و پاكستان مبادرت می‌ورزند.

یاهونیوز در ادامه گزارش می‌دهد: مسلمانان كشور آلمان در زمینه ارشاد و راهنمایی افراد بی‌دین هم فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز كرده‌اند. البته گرایش به اسلام در میان مردم آلمان برای سالیان متمادی ادامه داشته است، ولی به گفته سلیم عبدالله، سرپرست بایگانی اسناد مسجد "سوایست" آلمان این روند رو به رشد با جنگهای اخیر آمریكا در منطقه خلیج فارس، ارتباط مستقیم دارد.
طبق آمار بدست آمده هم‌اكنون حدود 13هزار مسلمان آلمانی‌تبار در این كشور زندگی می‌كنند كه این میزان روز به روز افزایش می‌یابد.

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo