شهید آوینی
 
قويترين مرد جهان آماده نبرد است

خبرگزاري رويتر روز سه شنبه در گزارشي از آتن درباره حضور حسين رضازاده در المپيك آتن و همچنين اهميت مدال طلاي دسته فوق سنگين وزنه برداري نوشت : صدها مدال طلا در المپيك آتن توزيع مي شود اما فقط سه عنوان قهرماني حالتي اسطوره اي و افسانه اي دارد. در المپيك قهرمان دوي يكصد متر عنوان سريع ترين مرد جهان را از آن خود مي كند و در رقابتهاي ده گانه دو و ميداني عنوان بزرگ ترين ورزشكار جهان به فرد قهرمان مي رسد.

اما عنواني كه از ديگر عنوانهاي قهرماني بسيار جذابتر است عنوان قويترين مرد جهان است كه امروز چهارشنبه در رقابتهاي وزنه برداري دسته فوق سنگين در مقابل جمعيت مشتاق تماشاگران به قهرمان اين رشته اختصاص خواهد يافت .
حسين رضازاده هركول ايراني كه مثل جرثقيل قادر است يخچال فريزري را به راحتي در دست گرفتن يك كيف بالاي سر ببرد براي دفاع از عنوان قهرماني به آتن آمده است . بدون ترديد رضا زاده بيشترين توجه را در وزنه برداري المپيك به خود جلب كرده است .
اين مسلمان واقعي كه قبل از بالا بردن هر وزنه اي دعايي زمزمه مي كند قصد دارد ركورد جهاني خود را باز هم بالاتر ببرد اما براي وزنه افسانه اي 500 كيلوگرمي در مجموع يك ضرب و دو ضرب شايد تا المپيك 2008 پكن صبر كند.
تاماس اجان رئيس فدراسيون بين المللي وزنه برداري كه بار ديگر از رسوايي هاي دوپينگ ضربه خورده است درباره حضور اين غول ايراني در صحنه هاي وزنه برداري بين المللي مي گويد او فوق ستاره ماست : او وزنه بردار بزرگي است .
او مرد بزرگي است . فدراسيون بين المللي وزنه برداري اميدوار است از محبوبيت رضازاده براي تقويت و اصلاح وجهه آسيب ديده اين رشته ورزشي در جهان استفاده كند اما خود او نيازي به چنين چيزي ندارد چون در كشورش قهرمان است .
رضازاده كه شعبه يك بانك دولتي ايران به علت كسب مدال طلاي وي در سيدني به نام او شده است به پول اهميت زيادي نمي دهد و ظاهرا پيشنهاد حقوق ماهيانه بيست هزار دلار براي گرفتن تابعيت يوناني و درخشش براي تيم ميزبان را رد كرده است .
تركيه هم كه هرگز پيشنهادهاي مالي به وزنه برداران را از كسي پنهان نكرده ظاهرا پيشنهاد ده ميليون دلاري به او داده بود. با اين حال قهرمان بودن در ايران بدون پاداش نمي ماند چرا كه محمد خاتمي رييس جمهوري ايران به رضا زاده ششصد ميليون ريال 71,400 دلار كمك كرد تا خانه اي در تهران بخرد.
در رقابتهاي جهاني 1998 كسي تصور نمي كرد كه رضازاده بتواند روزي فرد برتر اين رشته شود. او در اين رقابتها در حركت يك ضرب ششم شد و در حركت دو ضرب هم نتوانست وزنه اي را بالاي سر ببرد.
اما دو سال بعد در المپيك سيدني خوش درخشيد و مدال طلا را از چنگ اندري چمرگين روسي در آورد. از آن زمان به بعد اين قهرمان ايراني توان و قدرت خود را در صحنه بين المللي به نمايش گذاشته و ركورد شكني كرده است .
رضازاده چندي پيش در مصاحبه اي گفته بود حريفان من اعتراف كرده اند كه فقط به مدال نقره فكر مي كنند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo