شهید آوینی

 

وحید هاشمیان به تیم ملی دعوت شد

رییس فدراسیون فوتبال علاقمندى این فدراسیون براى ادامه همکارى با برانکو ایوانکوویچ سرمربى کروات تیم ملى فوتبال کشورمان را اعلام کرد. محمد دادکان که روز شنبه در یک نشست خبری با خبرنگاران در محل فدراسیون شرکت کرده بود، با اعلام این مطلب یادآور شد که "برانکو" از نظر فنى، فرهنگى، اخلاقى و حتى اجتماعىمورد تایید فدراسیون است و ما بسیار مشتاقیم که او به کارش در تیم ملى ادامه دهد.
وى گفت : این مربى تا۱۱ مهرماه سال جارى با فدراسیون قرارداد دارد و در نشستى که با مسوولان سازمان تربیت بدنى و کمیته فنى این سازمان داشتیم ، به این نتیجه رسیدیم که او به فوتبال ما خدمت کرده و باید بماند. دادکان همچنین تصریح کرد که "برانکو" مربى توانایى است که خدمات ارزنده او در تیم ملى کاملا مشهود است ، اما تصمیم گیرنده نهایى خود اوست و اوست که باید تصمیم بگیرد که در ایران بماند یا نه .
رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که رفتن برانکو به مرخصى در شرایطى که تیم ملى فوتبال ایران براى بازى با اردن در مرحله مقدماتى جام جهانى ۱۸ ( شهریور در امان ) مدت زمان زیادى در اختیار ندارد، درست بوده یا خیر؟ گفت : رفتن مرخصى ایشان از قبل هماهنگ شده بود. تیم ملى فوتبال ایران براى انجام بازیهاى غرب آسیا، اردوى آلمان و برگزارى جام ملتهاى آسیا حدود۳ ماه در شرایط اردو و مسابقه قرار داشت و دادن استراحت به او، کادر فنى و بازیکنان لازم بود. از قبل نیز مقرر شد که بعد از اتمام جام ملتهاى آسیا تمامى نفرات تیم ملى و مربیان ۱۵ روز استراحت مطلق داشته و پس از آن اردوى تیم ملى براى انجام بازى برگشت مقابل اردن تشکیل شود. دادکان ادامه داد : فدراسیون فوتبال به حساسیست ویژه بازى با اردن کاملا واقف است اما باید بپذیریم که دادن استراحت به مربیان و بازیکنان کاملا ضرورى بود.
وى در خصوص برنامه فدراسیون براى بازى برگشت مقابل اردن در مرحله مقدماتى جام جهانى۲۰۰۶ آلمان نیز یادآور شد : براى این مهم یک بازى دوستانه با تیم آ.اس .رم در ایتالیا تدارک دیده شده که این بازى۹ شهریور ماه جارى در ورزشگاه المپیک شهر رم برگزار مىشود.
رییس فدراسیون فوتبال اضافه کرد : این بازى۹ روز مانده به بازى با اردن برگزار مىشود که با اردوهایى که در تهران برگزار مىشود، امیدواریم بازیکنان به شرایط ایده آل دست یابند.
دادکان در ادامه افزود : اسامى ملى پوشان نیز روز دوشنبه دوم شهریور ماه اعلام و بازیکنان اردوى خود را دو روز بعد در محل کمپ تیم هاى ملى آغاز خواهند کرد.
رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که اسامى از سوى برانکو ایوانکوویچ اعلام خواهد شد و او تا قبل از شروع اردو، خود را به تهران خواهد رساند. "وحید هاشمیان " و حضور یا عدم حضور او در تیم ملى، نکته دیگرى بود که دادکان در این خصوص چنین گفت : "به خاطر مشکلات فوتبال از او مى خواهم که به تیم ملى بیاید حتى با او در اردوى تیم ملى فوتبال ایران در آلمان شخصا صحبت کردم و به او گفتم که تیم ملى در شرایط کنونى به وجودش نیازمند است . هاشمیان نیز در پاسخ گفت که براى حضور در تیم ملى بعد از جام ملتهاى آسیا اظهار نظر خواهد کرد، من حتى از طریق رسانه ها و شبکه هاى بین المللى نیز این درخواست را اعلام کردم و یادآور شدم که در چنین شرایط حساسى که تیم ملى به او نیاز دارد، به تیم بپیوندد".
وى ادامه داد : حتى در اسامى بازیکنانى که قرار است روز دوشنبه اعلام شود، نام وحید هاشمیان لحاظ خواهد شد تا او بداند که فدراسیون فوتبال براى اعتلاى نام ایران اسلامى تمامى تلاشهاى خود را بکار خواهد بست . پس او نیز باید به این نتیجه رسیده باشد که هدف ما تنها خدمت به تیم ملى ایران و سربلندى آن است .
رییس فدراسیون فوتبال براى آنکه او در تیم باشگاهى خود (بایرن مونیخ ) با مشکلى مواجه نشود حتى پیشنهاد کرد که وحید مىتواند در مرحله اول اردو در تهران حضور نداشته و در بازى تدارکاتى برابر تیم آ.اس .رم ایتالیا در شهر رم به تیم ملى ملحق شود.
دادکان همچنین یادآور شد : چنانچه حضور در رم نیز براى هاشمیان فراهم نبود، او در هفته پایانى اردو که قبل از عزیمت تیم به اردن خواهد بود، مىتواند به ملى پوشان بپیوندد.
وى در خصوص محرومیت مهدى مهدوى کیا و آرش برهانى در دیدار برابر اردن و واکنش فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت : فدراسیون فوتبال در همان زمان نامه اى اعتراض آمیزى به کنفدراسیون فوتبال آسیا (اى.اف .سى ) ارسال کرد اما نتیجه بخش نبود، به همین خاطر طى هفته گذشته نامه اى دیگر به فدراسیون بین المللى فوتبال (فیفا ) ارسال کردیم که طى دو تا سه روز دیگر پاسخ آن را دریافت خواهیم کرد.
دادکان یادآور شد که در نامه فوق ، شواهد و مدارکى مشابه مربوط به بازیکنان سایر کشورها به فیفا ارائه شده که این نهاد بتواند بر اساس مشاهده آن راى نهایى را صادر نماید.
رییس فدراسیون فوتبال در خصوص مطالب مندرج در برخى روزنامه ها در خصوص کناره گیرى على دایى از تیم ملى گفت : درج این مطالب شایعه اى بیش نیست و افرادى سعى دارند با وارونه کردن صورت مساله به حیثیت و آبروى یک بازیکن خدشه وارد سازند.
وى افزود : اصل موضوع مربوط به برگزارى یک بازى دوستانه با تیم ملى کویت براى خداحافظى بازیکنانى مثل افشین پیروانى، جواد زرینچه و حمید استیلى بود که براى تیم ملى ایران زحمات زیادى را متحمل شده اند. اما متاسفانه عده اى خاص که هویت آنان براى همگان آشکار است على دایى را وارد این موضوع کرده و تنها هدفشان تخریب شخصیتى این بازیکن است . وى از "دایى" به عنوان "افتخارى ملى" در فوتبال ایران نام برد که فوتبال۶۰ ساله ایران تاکنون نظیر آن را به خود ندیده است .
دادکان با ابراز تاسف از برخوردهاى ناصواب برخى رسانه ها ادامه داد : تاکنون فوتبال ایران در طول مدت حیات خود همانند دایى به خود ندیده و من به عنوان رییس فدراسیون فوتبال اعلام مىکنم که او در بازى با بحرین با تزریق چهار آمپول وارد زمین شده بود. از او خواسته شده بود که در این بازى حضور یابد و او نیز اطاعت امر کرد. بنابر این منصفانه نیست در خصوص موضوعى که وجود خارجى ندارد، بحث کرد و به آن پرداخت .
رییس فدراسیون فوتبال درباره درگیرى دو بازیکن ملى پوش ایران در دیدار برابر عمان در جام ملتهاى۲۰۰۴ پکن نیز گفت : در برخى محافل گفته مىشود که ایران در این دوره از بازیها اخلاق را باخته و تیم بازنده اخلاق را باید به تیم ایران لقب داد. اما باید بگویم که اصلا چنین نیست . در نامه اى که اخیرا از سوى "بن همام "رییس کنفدراسیون فوتبال آسیابه فدراسیون فوتبال ارسال شده ، به صراحت گفته شده که تیم ایران هم از نظر تکنیک و هم از نظر اخلاق ، تیم برتر این دوره از بازیها بوده است ،پس چگونه مى توانیم !تیم ایران را تیم بازنده اخلاق بدانیم وى در بخش دیگرى از سخنان خود به برگزارى موفق اولین فستیوال شاد بین المللى فوتبال در سه رده سنى۱۲ ،۱۳ و۱۴ سال اشاره کرد و یادآور شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر برگزارى مناسب این دوره از بازیها، میزبانى مسابقات رده سنى۱۳ ساله هاى آسیا در سال۲۰۰۵ را نیز به ایران داده است .
دادکان با اشاره به اینکه برگزارى این فستیوال،۱۰۰ میلیون تومان هزینه براى فدراسیون فوتبال داشته است ، از برگزارى خوب آن ابراز خرسندى کرد.
وى گفت : بىشک این هزینه فشار زیادى را به فدراسیون تحمیل خواهد کرد اما بسیار خوشحالم که بگویم در حال حاضر در هر سه رده سنى۱۲ ،۱۳ و۱۴ دو تیم منتخب داریم که این موضوع بدون شک آینده فوتبال ما را بیمه خواهد کرد.
عملکرد مثبت فدراسیون فوتبال در برگزارى لیگ برتر فوتبال باشگاههاى ایران ، مبحث دیگر سخنان "دادکان " بود که در این خصوص گفت : طبق آمار و پژوهش انجام شده ، عملکرد فدراسیون فوتبال در طول مدت برگزارى سه دوره لیگ برتر مثبت بوده است ، البته با کاستىهاى نیز مواجه هستیم که امیدوارم در دور جدید لیگ برتر به رفع آن اقدام کنیم .
وى افزود : قانونمند شدن برنامه هاى لیگ برتر مهمترین اهدافى است که مجموعه فدراسیون فوتبال به دنبال آن است و سعى خواهیم کرد تا مدت حضور در فدراسیون ، به این مهم توجه شود.
دادکان در پایان از همکارى سفارت جمهورى اسلامى در پکن که در طول مدت اقامت بازیکنان تیم ملى در کشور چین نهایت همکارى را با این هیات ورزشى داشته اند، تشکر و قدردانى خود را اعلام کرد.
وى گفت : در مدت حضور در شهرهاى چونگ چینگ ، جینان و پکن ، کوچکترین کمبودى احساس نکردیم که آن را باید ناشى از تلاشهاى بىوقفه سفارت جمهورى اسلامى ایران و کارکنان آن دانست .
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo