شهید آوینی

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:

نخستین اجلاس سراسری نماز نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

دكتر سید محمود علوی كه در نشست مطبوعاتی و در آستانه برگزاری اولین اجلاس سراسری نماز نیروهای مسلح سخن می‌گفت، افزود: در آستانه فرا رسیدن هفته جهانی مساجد این اجلاس با هدف ترویج نماز، ایجاد انگیزه و جلب نظر فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح، بررسی عوامل و موانع و زمینه‌های مناسب فعالیت‌های نماز، ارائه گزارش عملكرد فعالیت نماز نیروهای مسلح و همچنین تجلیل و تقدیر از فعالان امر اقامه نماز برگزار می‌شود.
وی افزود: این اجلاس به مدت یك روز و با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرمانده كل ارتش، رؤسای سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و جمع‌ كثیری از مسئولین و مقامات لشكری و كشوری در محل دانشگاه علوم پزشكی ارتش برگزار و 77 نفر از فرماندهان، مربیان، ائمه جماعت، خادمین مسجد و نیروهای برتر در سطح نیروهای مسلح با اهدای تندیس، لوح و هدیه تقدیر خواهند شد.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین به فعالیت‌های اقامه نماز در ارتش اشاره كرد و افزود: این سازمان با تشكیل كمیته‌های ارزیابی در كمیته پایگاه‌های نظامی در هنگام ورود سربازان آنان را مورد ارزیابی نماز در سطوح مختلف قرار داد. چنانكه در سال‌های 80 تا 82 در مجموع یك میلیون و 343 هزار و 5 نفر به صورت فرد به فرد مورد آموزش قرار گرفته‌اند.
وی همچنین به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در بخش آموزش نماز اشاره كرد و گفت: از سال 75 تا پایان سال 82 در مجموع 46 هزار و 250 نسخه جزوه و كتاب پیرامون نماز تكثیر شده و 5 هزار و 283 مسابقه فرهنگی هنری با موضوع نماز نیز به مرحله اجرا درآمده است.
نماینده ولی فقیه در ارتش كلیه امكان مذهبی موجود در یگان‌های ارتش را 702 باب مسجد و نمازخانه حسینیه و زینبیه اعلام و تصریح كرد: 386 باب مكان مذهبی در نیروی زمینی، 184 باب در نیروی هوایی و 106 باب در نیروی دریایی و 27 باب مكان مذهبی در ستاد مشترك ارتش وجود دارد.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo