شهید آوینی

 

مدیرعامل ایرنا خبر داد:

خبرنگار بازداشت شده ایرنا در عراق در روزهای آینده آزاد می‌شود

عبدالله ناصری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در دیدار كمیته ویژه خبرنگاران پارلمانی برای پیگیری آزادی خبرنگار بازداشت شده ایرنا در عراق، با اعلام سلامتی مصطفی دربان از آزادی وی در روزهای آینده خبر داد.

اعضای كمیته ویژه پیگیری آزادی خبرنگار بازداشت شده ایرنا در بغداد در نخستین اقدام عملی خود پس از انتخاب، عصر روز گذشته با عبدالله ناصری مدیر عامل ایرنا دیدار كردند و آخرین پیگیریهایی انجام شده برای آزادی مصطفی دربان را جویا شدند.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در این دیدار تشكیل كمیته ویژه خبرنگاران پارلمانی برای پیگیری آزادی خبرنگار ایرنا در عراق را ستود و در تشریح اقدامات انجام شده برای آزادی خبرنگاران بازداشت شده در عراق گفت: روز چهارشنبه 19 مرداد ماه به محض كسب اطلاع از مفقود شدن مصطفی دربان و همكاری وی در بغداد پس از اعلام موضوع به مقامات ذیربط در وزارت امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیگیریهای خود را از طریق منابع مطلع محلی در بغداد آغاز كردیم.
ناصری افزود: پس از بررسی‌های لازم، منابع محلی به ما گزارش دادند مصطفی دربان و دو خبرنگار محلی همكار وی توسط پلیس رسمی عراق بازداشت و به زندانی در بغداد منتقل شده‌اند.
وی گفت: در پیگیریهای بعدی توانستیم محل بازداشت آنان را شناسایی كنیم تا در مراحل بعد با جدیت و اقتدار بیشتر آزادی آنان را از طریق مراجع رسمی ذیربط دنبال كنیم.
مدیرعامل ایرنا ادامه داد: خانواده یكی از خبرنگاران محلی بازداشت شده پس از ملاقات با فرزند خود، با تائید حضور مصطفی دربان در آن زندان، از سلامتی كامل وی خبر داد.
ناصری با تاكید بر اینكه آزادی خبرنگاران بازداشت شده و دیپلمات ربوده شده، دغدغه ملی همه مسئولان و دست‌اندركاران است، تصریح كرد: ما نیز در خبرگزاری جمهوری اسلامی با تدبیر و هماهنگی با مسئولان نظام، آزادی دربان را با جدیت دنبال می‌كنیم و در دیداری كه به اتفاق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده دربان در سمنان داشتیم، به آنان نیز اطمینان دادیم.
ناصری با اشاره به اینكه رایزنی و پیگیریهای صورت گرفته از سوی مدیریت ایرنا برای آزادی خبرنگاران بازداشت شده دنبال می‌شود، گفت: تلاشهای رسمی و غیررسمی خود را با جدیت ادامه می‌دهیم.
مدیرعامل ایرنا به ملاقات خود با وزیر كشور اشاره كرد و گفت: ظرف دو روز آینده یك هیات امنیتی به سرپرستی مدیركل امنیتی وزارت كشور برای مذاكره و گفت و گویی مقامات عراقی ذیربط در خصوص آزادی بازداشت شدگان به بغداد سفر می‌كنند.
ناصری با تقدیر از ابراز همدردی و اعلام همكاری خبرنگاران به ویژه خبرنگاران پارلمانی، از رسانه‌ها و خبرنگاران خواست از ایجاد فضای كاذب و طرح جنجالی و هیجانی بازداشت خبرنگار ایرنا در بغداد پرهیز كنند.
بنابراین گزارش اعضای كمیته ویژه خبرنگاران پارلمانی برای آزادی خبرنگار ایرنا در این دیدار ضمن ابراز نگرانی از ادامه بازداشت مصطفی دربان و همكاران وی، بر پیگیری موضوع از طریق مجامع ذیربط به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی تاكید كردند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo